کلید واژۀ روابط عربستان و آمریکا از نگاه تحلیلگر صهیونیست

کلید واژۀ روابط عربستان و آمریکا از نگاه تحلیلگر صهیونیست
شنبه 30 ارديبهشت 1396 - 22:14

یک نویسنده اسرائیلی گفت: نویسنده متن سخنرانی ترامپ در عربستان سعودی همان طراح تصمیم جنجالی ترامپ در خصوص ممنوعیت ورود اتباع کشورهای عربی به آمریکا است.

العالمآمریکا

"مئیر اشمریت" نویسنده اسرائیلی فاش کرد که نویسنده متن سخنرانی که قرار است دونالد ترامپ در حضور 55 تن از سران کشورهای عربی و اسلامی در عربستان ایراد کند، "استفان میلر" مشاور ترامپ و در واقع همان کسی است که تصمیم جنجالی ترامپ برای ممنوعیت ورود اتباع کشورهای عربی به آمریکا را طراحی کرد.

"مئیر اشمریت" سردبیر پایگاه اینترنتی صهیونیستی "المصدر"  در ادامه پرسید این دو مقوله چه سازگاری با هم دارند؟ چگونه ترامپ تنها در چند ماه به شخصیت محبوب مسلمانانی تبدیل شده است که پیشتر از آنان ابراز تنفر می کرد؟

وی در پاسخ به این سوالات گفت: بدون تردید "پول" عنصر هدایت کننده و راز اصلی این روابط است.

اشمریت افزود: ترامپ در میان کشورهای جهان، عربستان را که جنجالی‌ترین متحد آمریکاست، مقصد نخستین سفر خارجی خود انتخاب کرد. این درحالی است که اسرائیلی ها به شدت از این موضوع نگران هستند و نمی دانند که بر سر رییس جمهوری که انتظار بود نزدیک ترین دوست اسرائیل در تاریخ آمریکا باشد، چه آمده است که مقصد اولین سفر خارجی خود را عربستان انتخاب کرده است.

این نویسنده اسرائیلی در پایان گفت: علی رغم این که احتمال لغو توافقنامه هسته ای با ایران از سوی ترامپ ضعیف شده است، سعودی ها که آمادگی پرداخت هزینه هنگفتی در این زمینه دارند، تمایل دارند دستاوردهای دیگری را در سایه روابط خود با آمریکا کسب کنند.

213

پربیننده ترین خبرها