ویدیو؛ قاری ایرانی در مسابقات قرآن مالزی اول شد

يکشنبه 31 ارديبهشت 1396 - 06:11

حامد علیزاده قاری ایرانی شرکت کننده در پنجاه و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مالزی شنبه شب مقام نخست مسابقات قرائت را کسب کرد.

العالم - ایران

به گزارش ایرنا، ایران پس از گذشت دو سال که شهید منا 'محسن حاجی حسنی کارگر' توانست به مقام نخست مسابقات بین المللی قرآن مالزی دست یابد، این بار قرائت حامد علیزاده قاری ایرانی از خراسان رضوی مورد توجه داوران در این مسابقات قرار گرفت و مقام نخست را کسب کرد.

قاری ایرانی شنبه شب در آیین پایانی جایزه خود را از سلطان محمد پنجم، سلطان ایالت کلانتان و پادشاه مالزی و 'احمد زاهد حمیدی' معاون نخست وزیر دریافت کرد.

در این آیین که در تالار استقلال مرکز تجارت جهانی پوترا شهر کوالالامپور برگزار شد، مقامات بلندپایه دیگر مالزی، 'علی محمد سابقی' رایزن فرهنگی ایران در این کشور جنوب شرق آسیا و گروه کثیری از مردم مالزی نیز حضور داشتند.

این مراسم از شبکه های مختلف تلویزیونی و رادیویی مالزی به طور زنده پخش می شد.

حامد علیزاده قاری 26 ساله ایرانی در این دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم مالزی با کسب 89.96 امتیاز در بخش قرائت به مقام نخست رسید و 'آوانگکو محمد ادیب الامان بن پنگیران جاجی مرزوقی' از کشور برونئی با 89.58 امتیاز دوم شد.

''وان فخرالرضی بن وان محمد' از مالزی کشور میزبان نیز با کسب 89.09 امتیاز سوم و 'محمد معروف حسین' از کانادا نیز توانست 85.71 امتیاز کسب کند و چهارم شد. 'نور محمد بن علی' قاری سنگاپوری نیز با بدست آوردن85.55 امتیاز پنجم شد.

داورانی از کشورهای مختلف از جمله مالزی، مصر، عربستان، لبنان، قطر، اندونزی، تایلند، مغرب، و برونئی به ارزیابی قرائت قاریان کشورهای مختلف پرداختند.

حامد علیزاده، قاری ایرانی که جمعه شب نوای دلنشین تلاوتش در پنجاه و نهمین دوره مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم مالزی در کوالالامپور پایتخت این کشور طنین انداز شد به عنوان نفر نخست رقابت های مالزی در بخش قرائت یک شمش طلا به ارزش 70 هزار رینگیت (حدود 16 هزار و 300 دلار) و 40 هزار رینگیت (حدود 9 هزار و 300 دلار) وجه نقد دریافت کرد.

شمش طلا را بنیاد توسعه اقتصاد اسلامی مالزی به برندگان این مسابقات اهدا می کند.

نفر دوم این مسابقات 30 هزار رینگیت (حدود 7 هزار دلار)، نفر سوم 20 هزار رینگیت (حدود چهار هزار و 650 دلار)، نفر چهارم 15 هزار رینگیت (حدود سه هزار و 500 دلار) و نفر پنجم 10 هزار رینگیت (بیش از دو هزار و 300 دلار) جایزه دریافت کردند.

مالزی و جمهوری اسلامی ایران در 59 دوره مسابقات بین المللی قرائت و حفظ قرآن کریم این کشور جنوب شرق آسیا در کسب مقام های نخست پیشرو هستند.

قاریان ایرانی تاکنون موفق شده اند در 11 دوره این مسابقات بین المللی جایگاه نخست را کسب کنند، هشت مقام دومی و یک مقام سوم نیز دیگر رتبه های قاریان ایرانی بوده است. در حالی که مالزی به عنوان میزبان این مسابقات تاکنون موفق شده است در 30 دوره مقام نخست را از آن خود کند.

محمد تقی مروت، عباس سلیمی نائینی، علی سیاح گرجی، عباس امام جمعه، منصور قاضی زاده، احمد ابوالقاسمی ، مسعود سیاح گرجی، حسین سعید رستمی تبریزی و شهید منا محسن حاجی حسنی کارگر پیش از در این مسابقات اول شده اند و امروز نیز حامد علیزاده به خیل مقام اولی ها پیوست.

پنجاه و نهمین دوره مسابقات بین المللی حفظ و قرائت قرآن کریم مالزی دوشنبه شب گذشته با حضور ده ها قاری از کشورهای مختلف در مرکز تجارت جهانی پوترا شهر کوالالامپور گشایش یافته بود.

در بخش قرائت این دوره از مسابقات مالزی که قاری ایران مقام نخست را کسب کرد 24 قاری مرد از 24 کشور و 10 نفر از بانوان قاری با یکدیگر رقابت ‌کردند.

در بخش قرائت بانوان نیز 'پوان نورمالینا بنت الیاس' از مالزی با کسب 91.52 امتیاز رتبه نخست را کسب کرد و بانوان قاری از برونئی، سنگاپور، تایلند و مغرب دوم تا پنجم شدند.

در بخش حفظ مسابقات بین المللی قرآن مالزی و بین آقایان، حافظ قرآن از سنگال اول شد و حافظانی از مالزی و قطر دوم و سوم شدند.

در بخش بانوان مسابقات حفظ قرآن مالزی نیز یک حافظ قرآن از نیجریه اول شد و حافظانی از فلسطین و سنگال به رتبه های دوم و سوم دست یافتند.

جمهوری اسلامی ایران تنها در بخش قرائت آقایان در این مسابقات نماینده داشت.

 

(برای دریافت ویدیو، پس از راست کلیک روی آیکون "دانلود"، گزینه  Save link as را انتخاب کنید!)

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها