شاه سعودی:ایران نوک پیکان تروریسم درمنطقه است

شاه سعودی:ایران نوک پیکان تروریسم درمنطقه است
يکشنبه 31 ارديبهشت 1396 - 19:27

ملک سلمان پادشاه عربستان در ادامه ادعاها و حملات خود علیه جمهوری اسلامی ایران در افتتاحیه نشست سران اسلامی - آمریکایی در ریاض مدعی شد که ایران تروریسم دولت را توسعه می دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ملک سلمان بن عبدالعزیز عصر امروز(یکشنبه) در افتتاحیه نشست سران اسلامی - آمریکایی با حضور دونالد ترامپ   رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرد: ایران تروریسم دولتی را توسعه می‌دهد و این مساله از زمان انقلاب [امام] خمینی آغاز شده است.

وی افزود:این کشور از زمان انقلاب نوک پیکان تروریسم در منطقه شده که توسط گروهک‌ها در حال نشر فرقه‌گرایی است.

شاه عربستان گفت : ایران به همه قوانین بین‌المللی در خصوص همجواری بی‌توجه بوده است.

شاه عربستان در سخنرانی خود در اجلاس مشترک سران شماری از کشورهای عربی و اسلامی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ریاض افزود: ایران قوانین بین المللی را به ویژه درباره حسن همجواری زیر پا می گذارد. نظام ایران با همکاری گروه های وابسته به خود برای گسترش طایفه گرایی تلاش می کند. اقدامات ایران، حزب الله، القاعده، داعش و حوثی ها نماد تروریسم است.

وی افزود: به توافق تاریخی با آمریکا برای پیگرد و از بین بردن منابع تامین مالی تروریسم دست پیدا کردیم. بر تصمیم خود برای نابود کردن همه گروه های تروریستی از جمله داعش تاکید می کنیم. ملت ایران را مسئول جنایت های نظام این کشور نمی دانیم.

چنین اظهاراتی درشرایطی مطرح می شود که عربستان سعودی با همکاریهای گسترده آمریکا و رژیم صهیونیستی در ایجاد و تقویت دهها گروه تروریستی در منطقه از جمله داعش ، القاعده ، النصره و سایر گروههای کوچک و بزرگ تروریستی در سوریه، عراق و سایر کشورها نقش مستقیم و غیر مستقیم داشته و همچنان به حمایت های آشکار و پنهان از تروریست ها ادامه می دهد.

 

پربیننده ترین خبرها