آزمایش بالستیک جدید در کره شمالی

آزمایش بالستیک جدید در کره شمالی
دوشنبه 1 خرداد 1396 - 09:03

کره شمالی از پرتاب آزمایشی و موفقیت آمیز یک موشک بالیستیک با برد متوسط خبرداد.

العالم - آسیا

روسیاالیوم روز دوشنبه به نقل از خبرگزاری مرکزی کره شمالی گزارش داد، "کیم جون اون" رهبر کره شمالی از نزدیک روند این آزمایش موشکی را نظارت می کرد.

این خبرگزاری، نوع موشک آزمایش شده را از نوع زمین به زمین  "بوکگوکسونگ – 2" عنوان کرد که به وسیله سوخت خشک کار می کند و از سایت موشکی متحرک در نزدیکی منطقه پوکچانگ واقع در استان پیونگان در جنوب کره شمالی پرتاب شده است.

در همین حال، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی دیروز "یکشنبه" با تایید این آزمایش، اعلام کرد این آزمایش از نقطه‌ای در نزدیکی منطقه پوکچانگ واقع در استان پیونگان در جنوب کره شمالی انجام شد.
این مقام ارشد نظامی کره جنوبی، متحد واشنگتن در شرق آسیا، به جزئیات بیشتری در مورد این آزمایش اشاره نکرد اما گفت موشک پرتاب شده مسافتی حدود ۵۰۰ کیلومتر را به سمت شرق طی کرده است.
ایالات متحده آمریکا نیز گفته است از این جدیدترین آزمایش موشکی پیونگ یانگ آگاهی دارد.
آزمایش موشکی امروز حدود یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که کره شمالی یک موشک با برد متوسط را با موفقیت آزمایش کرد؛ موشکی که پیونگ یانگ می‌گوید قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارد.
کره شمالی سال گذشته نیز دو آزمایش هسته‌ای انجام داد که احتمالا توانایی آن کشور را برای ساخت کلاهک هسته‌ای که به اندازه کافی برای نصب بر روی موشک‌های با برد بلند سبک باشد، تقویت کرده است.
آزمایش های موشکی و هسته ای اخیر پیونگ یانگ واکنش تند جامعه بین المللی، به ویژه ایالات متحده، را به دنبال داشته که خواستار اعمال تحریم های سنگین تر علیه این کشور منزوی در شرق آسیا شده اند.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها