دولت یمن ادعای دستیابی به سلاح شیمیایی را تکذیب کرد

دولت یمن ادعای دستیابی به سلاح شیمیایی را تکذیب کرد
چهارشنبه 3 خرداد 1396 - 00:53

صنعا (العالم ) – سخنگوی دولت نجات ملی یمن شایعات و ادعاهای دروغ انتشار یافته توسط شماری از رسانه های سعودی آمریکایی درباره ورود سلاح شیمیایی به یمن از سوی طرف های خارجی را تکذیب کرد.

العالم یمن 

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در یمن، احمد حامد که وزیر اطلاع رسانی این دولت نیز هست، افزود که این دروغ ها با منویات بسیار خبیثانه توسط طرف هایی منتشر می شود که یمن را از 2 سال قبل در محاصره هوایی، دریایی و زمینی قرار داده اند.
وی ادامه داد که گذرگاه های یمن با پیشرفته ترین فناوری توسط سازمان ملل متحد و نیروهای مهاجم کنترل، می شود و حتی اجازه ورود نیازهای ضروری را نمی دهند آن وقت، چگونه است که مواد شیمیایی بتواند از این منافذ عبور کند.    
احمد هدف از این شایعه پراکنی را فراهم نمودن زمینه ارتکاب به جنایاتی مانند سوریه ضد غیرنظامیان دانست تا مردم، ارتش و کمیته های مردمی یمن مسئول آن جلوه داده شوند. 
وی به آمریکا، آل سعود، امارات و بقیه متجاوزین نسبت به استفاده از سلاح ممنوعه ضد مردم یمن هشدار داد و از ملت های عربی و اسلامی، جامعه جهانی، سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی عمل به مسئولیت اخلاقی برای جلوگیری از این منویات شرورانه را خواست.
206
 

پربیننده ترین خبرها