تحولات میدانی در سوریه؛ داعش در آستانه زوال

تحولات میدانی در سوریه؛ داعش در آستانه زوال
چهارشنبه 3 خرداد 1396 - 15:00

ظاهرا چیزی به پایان کار گروه تروریستی داعش در سوریه نمانده است. هر روز ارتش سوریه اعلام می کند که شمار بیشتری از عناصر گروه تروریستی داعش را در سراسر خاک این کشور نابود می کند و تروریست هایی را نیز که اخیرا به هدف برهم زدن امینت و ثبات این سوریه وارد این کشور و کل منطقه عربی در منطقه مستقر شده اند، نابود کرده است.

العالم - سوریه
به گزارش پایگاه اینترنتی "الوقت" "استیفان دیمستورا"، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه نیز در گزارش خود برای شورای امنیت سازمان ملل تصریح کرد که دولت سوریه به پیروزی چشم گیری در مبارزه با گروه تروریستی داعش نائل آمده است وی در عین حال تصریح کرده که با این وجود این گروه تروریستی همچنان خطری جدی به شمار می روند.
دیمستورا در این خصوص گفت: "با این که دولت سوریه پیشروی چشمگیری در سرکوب تروریست های داعش کسب کرده است اما همچنان بیم و نگرانی زیادی از فعالیت های گسترده گروه های تروریستی وجود دارد".
وی با اشاره به کاهش چشمگیر سطح خشونت در سوریه به دلیل امضای توافقنامه تأسیس مناطق کاهش تنش در چارچوب چهارمین دور از مذاکرات آستانه، گفت که وی پس از بازگشت از قزاقستان، گزارش هایی را دال بر کاهش ملموس و چشمگیر میزان خشونت از جمله تعداد حمله های هوایی در اغلب نقاط سوریه دریافت کرده است.
دیمستورا با اشاره به آغاز مرحله جدیدی در آماده سازی مقدمات مذاکرات واقعی تصریح کرد: برای اولین بار موافقت تمام طرف ها را برای مذاکره در سطح کارشناسان به دست آورده ایم.
وی در این خصوص خاطرنشان کرد که نشست ها در سطح کارشناسان به هیچ وجه جایگزین مذاکرات رسمی نخواهند شد. و سازمان ملل نیز قصد ندارد قانون اساسی جدیدی برای سوریه در ژنو بنویسد بلکه این سوری ها خودشان هستند که باید این کار را انجام دهند.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها