روزنامه سعودی:

مواضع قطر نشات گرفته از تفکر اخوان المسلمین است

مواضع قطر نشات گرفته از تفکر اخوان المسلمین است
پنج‌شنبه 4 خرداد 1396 - 16:57

یکی از روزنامه های سعودی با تکرار ادعای مداخله ایران در امور کشورها و در پی بالا گرفتن اختلافها بر سر اظهارات امیر قطر در خصوص لزوم توجه به نقش ایران در مطلبی نوشت مواضع ضد و نقیض قطر نشات گرفته از تفکر اخوان المسلمین است.

العالم - عربستان سعودی

پایگاه اینترنتی روزنامه عکاظ عربستان سعودی در مطلبی کوتاه به قلم سعید السریحی با اشاره به تنش به وجود آمده بین قطر از یکسو و عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از سوی دیگر نوشت: کاری که قطر کرد خروج از سیاست کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است که باید در قبال مسائل سرنوشت سازی که تهدیدی مشترک برای منطقه به شمار می رود، توافق داشته باشند. همچنین این اقدام خروج از اجماع ایجاد شده  در کنفرانس ریاض در قبال ایران بوده، با این اعتبار که ایران کشوری یاغی است که سیاست هایش دخالت آشکار در امور همسایگانش به شمار می رود و حمایت ایران از گروه ها، احزاب طائفه ای و تروریستی تهدیدی برای امنیت کشورهای منطقه  محسوب می شود.

نویسنده افزود : اگر امیر قطر معتقد است عاقلانه نیست با ایران تنش ایجاد کرد برای اینکه ایران وزنه اسلامی و منطقه ای است، همین عقل ایجاب می کرد وی بداند که ایران سیاست تنش با همسایگانش را دنبال می کند. مگر امیر قطر درباره دخالت های ایران در عراق، سوریه و لبنان و حمایتش از حوثیها در یمن را نشنیده است و آیا خبر ندارد ایران موشکهای بالستیک خود  را با پرتاب به مرزهای مقابلش در خلیج فارس آزمایش می کند.

اگر امیر قطر معتقد است حماس نماینده قانونی ملت فلسطین است، فلسطینی ها و اتحادیه عرب بهتر از وی می دانند چه کسی نماینده شان است.

مواضع قطر و شبکه الجزیره به عنوان سخنگوی رسمی قطر، به گونه ای است که هیچ کس تردید نمی کند این مواضع همان تفکر اخوان الملسمین است. این تفکر منفعت طلبانه و از حیث سیاسی دو پهلو و جمع بین اضداد و ضد و نقیضها است. این تفکر اخوان المسلمین است که مبلغان و رهبرانش مرتع حاصلخیزی برای خود در قطر یافتند.

براساس همین تفکر  جایز است امیر قطر  در آن واحد  و بطور همزمان بر حسن روابطش با آمریکا و ایران تاکید کند و از روابط خوب با اسرائیل و حماس در یک زمان سخن بگوید واز ملک سلمان به سبب استقبال از وی در نشست سران در ریاض تشکر کند و در همین سخنرانی تشکر،  تصور کند که اجماع بین المللی برای مبارزه با تروریسم خطری برای قطر و امنیت منطقه به شمار می رود.

پربیننده ترین خبرها