طرفدار مالی ترامپ، پشت میز بازجویی پرونده نتانیاهو

طرفدار مالی ترامپ، پشت میز بازجویی پرونده نتانیاهو
جمعه 5 خرداد 1396 - 15:07

روزنامه هاآرتص از بازجویی پلیس رژیم صهیونیستی از شلدون آدلسون، سرمایه دار یهودی- آمریکایی و حامی مالی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در پرونده ای علیه نخست وزیر این رژیم خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

پایگاه اینترنتی این روزنامه چاپ فلسطین اشغالی گزارش داد: شلدون آدلسون،  سرمایه دار یهودی- آمریکایی و مالک روزنامه اسرائیل هیوم، روز پنجشنبه (دیروز) علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در ارتباط با پرونده ای که نتانیاهو در آن به تلاش برای مذاکره با رقیب وی- مالک پرفروش ترین روزنامه اسرائیلی (یدیعوت آحارونوت)، جهت پوشش رسانه ای به نفع خود متهم است، شهادت داد.

این درحالی است که آدلسون از طرفداران نتانیاهو و ترامپ و از کمک کننده های اصلی حزب جمهوری خواه آمریکا است.

این پرونده موسوم به پرونده 2000 شامل اتهاماتی است مبنی بر اینکه نتانیاهو به آرنون موزس، مالک روزنامه یدیعوت آحارونوت  - رقیب روزنامه اسرائیل هیوم که تحت مالکیت آدلسون و به شدت طرفدار نتانیاهو است- پیشنهاد داده بود که در پوشش خبری خود چهرهای مثبتتر از وی ارائه دهد و در مقابل، او (نتانیاهو) نیز در جهت محدودسازی روزنامه اسرائیل هیوم اقدام کند.

مریم آدلسون، همسر شلدون آدلسون، نیز قرار است در این باره با پلیس صحبت کند و شهادت دهد.

به نظر می رسد در این بازجویی پلیس از آدلسون پرسیده است که آیا وی به نتانیاهو برای مذاکره با موزس اجازه داده بود یا نه، و اینکه آیا او درباره مکالمات آنها که متن مکتوب آن در ماه ژانویه منتشر شد، اطلاعی داشته است یا نه.

در این بازجویی همچنین پلیس از آدلسون درباره میزان دست داشتن و نفوذ نتانیاهو در فعالیتهای این روزنامه و اینکه آیا نخست وزیر اجازه مذاکره درخصوص نرخ آگهی این روزنامه را داشته است یا نه، سؤال شد.

پلیس رژیم صهیونیستی معتقد است که شهادت دادن مریم آدلسون اهمیت ویژه ای دارد چراکه وی نقش بیشتری در این روزنامه دارد. 

در ماه ژانویه، مقامات قضایی رژیم صهیونیستی اعلام کردند، بررسی و تکمیل پرونده 2000 زمان بر است زیرا این پرونده نیاز به شهادت دادن شاهدانی از داخل و خارج از اراضی اشغالی دارد.

پربیننده ترین خبرها