نخست وزیر عراق وارد موصل شد

نخست وزیر عراق وارد موصل شد
دوشنبه 8 خرداد 1396 - 19:55

نخست وزیر عراق بعد از ظهر دوشنبه وارد موصل مرکز استان نینوا شد.

العالم-عراق

همزمان با رسیدن نیروهای الحشد الشعبی به مرزهای عراق و سوریه در غرب استان نینوا در شمال عراق و نزدیک شدن زمان اعلام آزادی کامل موصل، نخست وزیر عراق بعد از ظهر امروز دوشنبه وارد موصل مرکز استان نینوا شد.

دفتر نخست وزیری عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که حیدر العبادی فرمانده کل قوای مسلح عراق برای اطلاع از روند عملیات نظامی در موصل و سرکشی از نیروهای مسلح عراق در این منطقه، وارد موصل شده است.

از طرفی تلویزیون دولتی عراق لحظاتی قبل گفت که حیدر العبادی در ادامه سرکشی خود از نیروهای مسلح عراق در موصل، با جمعی از فرماندهان تشکیلات بسیج مردمی الحشد الشعبی دیدار و روند عملیات را در غرب استان نینوا بحث و بررسی کرد.

گزارش ها حاکیست که آزادی موصل آخرین مراحل نهایی خود را طی می کند و کارشناسان پیش بینی می کنند دولت عراق در آینده نزدیک آزادی کامل موصل را بعد از شش ماه از شروع عملیات نظامی در شمال عراق، اعلام کند.

این در حالیست که نیروهای الحشد الشعبی در تحول نظامی مهم ، امروز دوشنبه توانستند به مرزهای عراق و سوریه در غرب استان نینوا برسند و عملا یکی از مسیرهای مهم تردد عناصر گروه تروریستی داعش را به داخل اراضی عراق قطع کنند.

ایرنا

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها