تمدید تحریم‌های ضد سوری در اتحادیه اروپا

تمدید تحریم‌های ضد سوری در اتحادیه اروپا
سه شنبه 9 خرداد 1396 - 00:24

اتحادیه اروپا روز دوشنبه تحریم‌های خود علیه دولت سوریه را برای یک دوره یک ساله دیگر تمدید کرد.

العالم-سوریه
 
به گزارش وبسایت رسمی شورای اتحادیه اروپا و شورای اروپا، این نهاد اقدامات محدودکننده اتحادیه اروپا علیه دولت سوریه را تا اول ژوئیه 2018 (11 خرداد ماه) تمدید کرد.

این تصمیم، هم راستا با راهبرد اتحادیه اروپا در مورد سوریه است مبنی بر اینکه این نهاد محدودیت های خود بر نظام سوریه و حامیان آن را تا زمانی که سختگیری بر غیرنظامیان این کشور ادامه داشته باشد، حفظ می کند.

شورای اروپا همچنین نام سه وزیر دولت سوریه را به فهرست افراد تحریمی خود اضافه و اطلاعات مربوط به اشخاص و نهادهایی خاص در این فهرست را به روز کرد.

به موجب این تحریم ها، در حال حاضر 240 فرد و 67 نهاد سوری هدف تحریم مسافرتی و مسدود شدن دارایی ها قرار گرفته اند.

تحریم هایی که در حال حاضر علیه سوریه در اتحادیه اروپا به اجرا در می آید شامل تحریم نفتی، محدودیت سرمایه گذاری های خاص، مسدود شدن دارایی های بانک مرکزی سوریه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و محدودیت صادرات تجهیزات و فناوری به سوریه به منظور به اصطلاح سرکوب داخلی است. همچنین تجهیزات و فناوری مورد نیاز برای نظارت یا رصد اینترنت یا ارتباطات تلفنی در سوریه مشمول تحریم هاست.

براساس این گزارش، اتحادیه اروپا به یافتن یک راهکار سیاسی و دائمی برای درگیری ها در سوریه در چارچوب مورد توافق سازمان ملل، متعهد است.

چنانچه در راهبرد اتحادیه اروپا در مورد سوریه مصوب آوریل 2017 قید شده، این اتحادیه معتقد است هیچ راهکار نظامی برای درگیری های سوریه وجود ندارد، ضمن اینکه از عملکرد فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و مذاکرات سوری ژنو، قویا حمایت می کند.

در همین حال، اتحادیه اروپا به حمایت از ارسال کمک های بشردوستانه برای همه سوری ها ادامه می دهد.

افزون بر این، اتحادیه اروپا برای کمک به بازسازی سوریه پس از دوره گذار سیاسی در این کشور، آمادگی دارد.

 احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب روز دوشنبه پس از گفت و گو با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، گفت: این اتحادیه با ایجاد مناطق کاهش در سوریه به شرطی که منجر به تقسیم و تجزیه این کشور نشود، موافق است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها