توضیح عراقی ها درباره ورود بسیج به خاک سوریه

توضیح عراقی ها درباره ورود بسیج به خاک سوریه
پنج‌شنبه 11 خرداد 1396 - 16:53

فرماندهی الحشد الشعبی اخبار منتشر شده درباره ورود نیروهای بسیج مردمی عراق به مناطق سوریه پس از عقب نشینی داعش را تکذیب کرد.

العالم ـ عراق

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، احمد الاسدی سخنگوی نیروهای الحشد الشعبی گفت: تحرکات نیروهای الحشد الشعبی در داخل خاک عراق و با هدف آزادسازی مناطق اشغال شده از دست داعش است. اخبار منتشرشده مبنی بر ورود این نیروها به خاک سوریه صحت ندارد.

به نوشته السومریه نیوز، وی افزود: نیروهای الحشد الشعبی پس از رسیدن به مرز عراق و سوریه در جهت جنوب به سمت مناطق القائم و الولید حرکت کردند. آنها به آزادسازی مناطق مرزی علاوه بر روستاهای واقع در بیابان البعاج ادامه می دهند.

سخنگوی الحشد الشعبی گفت: هرگونه مشارکت و یا ورود نیروهای عراقی اعم از الحشد الشعبی و یا نیروهای دیگر این کشور به خاک سوریه باید با هماهنگی دو دولت عراق و سوریه و بر اساس چارچوب های قانونی و توافق های رسمی صورت بگیرد.

برخی رسانه های عربی و نیز برخی پایگاه های خبری سوریه اخباری مبنی بر ورود نیروهای الحشد الشعبی به منطقه الحسکه در سوریه پس از عقب نشینی نیروهای داعش از آن منتشر کردند.

این در حالی است که نیروهای اتحاد دموکراتیک سوریه که شامل یگانهای حمایت از ملت کُرد است، روز گذشته، تاکید کردند که با ورود نیروهای الحشد الشعبی از طریق مرزها به مناطق تحت کنترل آنها و از جمله الحسکه مقابله خواهند کرد.

210

پربیننده ترین خبرها