زندانی شدن نظامی آمریکایی هوادار داعش

زندانی شدن نظامی آمریکایی هوادار داعش
جمعه 12 خرداد 1396 - 06:19

دادگاهی در آمریکا یکی از پرسنل سابق نیروی هوایی آن کشور را به اتهام حمایت مادی از گروه تروریستی داعش و ایجاد مانع در مسیر اجرای عدالت به سی و پنج سال زندان محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تایرود پوگ 49 ساله  که اسفند ماه سال 1393 دستگیر شده بود، در دادگاهی در نیویورک گناهکار شناخته شد.

براساس تحقیقات پرونده ، تایرود پس از سفر به ترکیه از طریق مصردر اوایل سال 2015 تلاش کرد با عزیمت به سوریه به گروه تروریستی داعش بپیوندد، اما در فرودگاه استانبول دستگیر شد و بعد از بازگردانده شدن به مصر درنهایت به کشورش تحویل داده شد.

طبق تحقیقات قضایی و بررسی لپ تاپ متعلق به پوگ او هشت ماه در خاورمیانه به سربرد که بخش عمده آن را در مصر بود و بعد از چند هفته کناره گیری از شغل خود به عنوان تعمیرکار هواپیما در آمریکا ، تلاش کرد که به سوریه برود.

پوگ از طریق اینترنت راههای دسترسی به سوریه را جستجو کرده و چند ویدئو درباره فعالیت های تروریستی در رایانه خود دانلود کرده بود.

دولت آمریکا یادداشتی از پوگ به دادگاه ارائه کرد که قبل از خروج از مصر نوشته و در آن تاکید کرده بود که از تمام مهارت ها و توانمندی هایی که خداوند به او عطا کرده برای برپایی حکومت و دفاع از ان استفاده خواهد کرد و دراین مسیر پیروزی یا شهادت نصیب او می شود.

تایرود پوگ بین سال های 1986 تا 1990 به عنوان تعمیرکار هواپیما در نیروی هوایی آمریکا مشغول فعالیت بود.

اف بی آی به مدارکی دست یافت که ثابت می کند پوگ از سال 2001 و هنگامی که در شرکت هواپیمایی آمریکا فعالیت می کرد به رهبر گروه القاعده اسامه بن لادن و مغز متفکر عملیات تروریستی یازدهم سپتامبر گرایشاتی داشته است.

 

تایرود پوگ

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها