شهرهای استراتژیک مرکز لیبی در تصرف حفتر

شهرهای استراتژیک مرکز لیبی در تصرف حفتر
شنبه 13 خرداد 1396 - 13:00

نیروهای وابسته به ارتش ملی لیبی که در شرق کشور مستقر شده است چند شهر استراتژیک در منطقه صحرایی الجفره را به تصرف خود درآورده و پس از چند نوبت حمله های هوایی گسترده در این منطقه، با گروه های مخالف درگیر شدند.

العالم - لیبی
به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، ارتش ملی لیبی تلاش می کند مناطق تحت تصرف خود را در مرکز و جنوب لیبی گسترش دهد و برای این منظور با نیروهای وابسته به دولت تحت حمایت سازمان ملل در طرابلس و دیگر گروه ها، رقابت می کند.
دیروز جمعه نیز درگیری هایی بین نیروهای وابسته به ارتش ملی لیبی و گروه های دفاع از بنغازی، شامل گروه های اسلامگرا و دیگر عناصر مسلح، رخ داد که در نتیجه آن گروه های دفاع از بنغازی در مقابل حمله و پیشروی ارتش ملی مجبور به عقب نشینی شدند.
"احمد المسماری"، سخنگوی ارتش لیبی گفت در این درگیری ها 12 نفر از دو طرف کشته شدند. وی افزود ارتش ملی لیبی شهرهای "ودان"، "هون" و "سوکنه" را به تصرف خود درآورد ولی پایگاه هوایی الجفره تا غرب "ودان" همچنان خارج از کنترل ارتش است.
به گفته مقامات نظامی، قبل از آغاز پیشروی، جنگنده های وابسته به نیروهای ارتش ملی پریشب "الجفره" را به شدت بمباران کردند.
مصر نیز طی هفته گذشته الجفره و شهر درنه در شرق لیبی را بمباران کرده بود. قاهره اعلام کرد که هدف، بمباران گروه های افراطی بوده است که در ماجرای حمله به مسیحیان این کشور در استان المنیا در مصر دست داشته اند؛ البته تحلیل گران گفتند حمله مصر از این حمله ظاهرا کمک به "خلیفه حفتر"، فرمانده ارتش ملی لیبی بوده است.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها