کشته و زخمی شدن 27 نفر در حملات لندن

کشته و زخمی شدن 27 نفر در حملات لندن
يکشنبه 14 خرداد 1396 - 07:31

گزارش های تایید نشده در شامگاه روز شنبه، حاکی از کشته شدن دستکم 7 نفر و زخمی شدن دستکم 20 نفر بر اثر زیر گرفتن عابران با خودرو در 'پل لندن' (لاندن بریج ) و حمله با چاقو در نزدیکی این پل است.

تارنمای روزنامه دیلی میل در گزارشی عنوان کرد گمان می رود که دستکم هفت نفر در جریان حمله سه مرد مسلح به چاقو در مجاور پل لاندن بریج به مردم، کشته شده اند.
براساس گزارش دیلی میل در جریان حمله خودرو به عابران بر روی لاندن بریج نیز که در حدود ساعت 22.30 دقیقه ( به وقت محلی) رخ داده است، دستکم یک نفر کشته و 20 زخمی شده اند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است.
دیلی میل نوشت که پنج تروریست که به نظر می رسد 'مدیترانه ای اصل هستند' در حملات صورت گرفته در دو نقطه، لاندن بریج و نیز در محله 'بورو مارکت' در فاصله کمی از لاندن بریج، شرکت داشته اند.
به گفته شاهدان یک خودرو ون با سرعت به سمت حاشیه پل معروف 'لندن بریج ' رفته و عابران را زیر گرفته است.
پیشتر برخی شاهدان گفته بودند که بدنبال حادثه مذکور شاهد حمله افرادی مسلح به چاقو به مردم بر روی پل بوده اند.
شاهدان همچنین از شنیدن صدای تیراندازی خبر داده‌اند هر چند این گزارش‌ها و جزئیات حادثه هنوز از سوی پلیس تایید نشده است.
از سوی دیگر یک شاهد عینی می‌گوید در محله 'بورو مارکت' در فاصله کمی از لاندن بریج ، مردی با قمه بزرگ وارد یک رستوران شده و چند نفر را مجروح کرده است.
پلیس متروپلیتن لندن در صفحه توئیترش تایید کرد که نیروهای پلیس مسلح در منطقه برو مارکت لندن مستقر شده اند، منطقه‌ای که گفته می‌شود در آنجا حمله با چاقو و تیراندازی روی داده است.
منطقه‌ بورو مارکت که اکنون در محاصره پلیس است.
گزارش های منتشر شده حاکی بسته شدن پل لندن که یکی از پر رفت و آمدترین نقاط پایتخت انگلیس می باشد و خیابان های منتهی به آن است.
حرکت مترو به سمت ایستگاه مجاور پل لندن( لندن بریج) نیز متوقف شده است.
پلیس متروپلیتن لندن هنوز درباره تروریستی بودن یا نبودن این حادثه اظهار نظری نکرده است.
در همین حال پلیس از مردم خواسته است که از محل حادثه دور شوند.
پارلمان انگلیس ( وستمینستر) در 22 ماه مارس گذشته نیز شاهد یک حمله تروریستی با خودرو بود که در جریان آن شمار زیادی زخمی و پنج نفر از جمله یک افسر پلیس و نیز عامل حمله کشته شدند.
دو هفته پیش نیز در جریان یک حمله بمب‌گذاری انتحاری در سالن کنسرت 'آرینا'منچستر' دستکم 22 نفر کشته شدند.
این حمله بزرگترین حمله تروریستی در انگلیس از زمان بمب‌گذاری‌های هفتم جولای سال 2005 میلادی در شبکه حمله و نقل لندن بشمار می رفت که در جریان آن 53 نفر کشته شدند./ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها