سالگرد ارتحال امام راحل در مسکو برگزار شد

سالگرد ارتحال امام راحل در مسکو برگزار شد
يکشنبه 14 خرداد 1396 - 09:14

مراسم بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) رهبر فقید انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی در مسکو پایتخت روسیه برگزار شد.

العالم ـ اروپا
در این مراسم که شامگاه شنبه در مسجد خاتم الانبیاء رزیدانس سفارت جمهوری اسلامی برگزار شد، ایرانیان مقیم مسکو و همچنین تنی چند از شهروندان کشورهای اسلامی علاقه مند به حضرت امام خمینی (ره) حضور داشتند.
در این آئین، حجت الاسلام والمسلمین صابر اکبر جدی رئیس مرکز اسلامی مسکو با اشاره به وقایع منجر به پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: حضرت امام خمینی (ره) با بینش تاریخی و اسلامی ارزشمند خود و توجه به ارزش های مردم، توانست رنجیره حکومت پهلوی را قطع کند.
اکبری جدی اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و حذف حکومت پهلوی، اندیشه های بنیانگذار جمهوری اسلامی شکل عینی و عملی یافت و الگوی مسلمانان بسیاری از کشورها شد.
وی تاکید کرد: اکنون پس از گذشت سال ها از ارتحال امام (ره) و هدایت موفق ایران اسلامی با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای، نقش و تاثیرگذاری های بنیانگذار جمهوری اسلامی، سرفصل جدیدی را نسبت به پیش از انقلاب اسلامی در منطقه و جهان شکل داده است.
اکبری جدی در پایان تاکید کرد: اکنون ارزش اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) هم برای ایرانیان و هم مسلمانان جهان بیش از گذشته شناخته شده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها