سفیر افغانستان:مردم ما تسلیم تروریسم نخواهند شد

سفیر افغانستان:مردم ما تسلیم تروریسم نخواهند شد
يکشنبه 14 خرداد 1396 - 13:44

سفیر جمهوری اسلامی افغانستان از ابراز همدردی و تسلیت مقامات و ملت شریف ایران به مناسبت کشتار مردم آن کشور در انفجارهای تروریستی تشکر کرد و گفت: ملت ما تسلیم تعصب، وحشت و تروریسم نخواهد شد.

العالم ـ آسیا

در پیام نصیر احمد نور سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران آمده است: با کمال تأسف افغانستان قربانی میدان رقابت و جنگ نیابتی قدرت های دیگر و موقعیت منطقه ای خود است.
در این پیام افزوده شده است: تروریسم کور و حامیان خارجی آنها در حمله ای بزدلانه غیر نظامیان را هدف قرار دادند تا هر چه بیشتر نقاب از چهره تزویر خود و حامیانشان بردارند و این بار عده ای از استادان دانشگاه، کارمندان رسانه ها، زنان و کودکان این سرزمین را به خاک وخون کشیدند.
سفیر افغانستان تاکید کرده است: عمق حادثه، وجدان های بیدار را در سراسر جهان به واکنش واداشت و هر کس به طریقی با افغانستان و مردمش همدردی کرد و باعث دلگرمی ملت و نیروهای امنیتی ما شدند؛ که اکنون در خط مقدم جنگ، با گروه های تروریستی و ددمنش به نمایندگی از جهان می رزمند.
نصیر احمد نور افزوده است: این ملت تسلیم تعصب، وحشت و تروریسم نخواهد شد. پیام تسلیت همراه با همدردی شما همراهان مرهمی بر بغض فرو خورده ماست. هرچند سهم مادران این سرزمین از افطار ماه مهمانی خدا خون بود و از ما اشک؛ اما ما داد خود از این بیداد را پیش میزبان خواهیم برد.
وی در این پیام اظهار کرده است: بدینوسیله سفارت کبرای جمهوری اسلامی افغانستان از پیام همدردی وتسلیت مقامات عالیه، مسئولان و ملت شریف، دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران که همچون همیشه در کنار ما هستند؛ سپاس گزاری می نماید.
روز گذشته ( شنبه) سه انفجار پی درپی در مراسم تشییع جنازه یکی از کشته شدگان تظاهرات روز جمعه شهر کابل پایتخت این کشور روی داد که در اثر آن 19 تن کشته و 80 نفر زخمی شدند.
این تظاهرات در پی وقوع انفجار تروریستی روز چهارشنبه در نزدیکی سفارت آلمان و دفتر امنیت ملی در منطقه دپیلماتیک کابل انفجار برگزار شده بود که به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان، در آن انفجار، 100 تن کشته و 400 تن زخمی شدند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها