روسیه ... در هراس از موشک‌های کرۀ شمالی

روسیه ... در هراس از موشک‌های کرۀ شمالی
يکشنبه 14 خرداد 1396 - 19:05

یکی از مسئولان روسی امروز یکشنبه اعلام کرد که برنامه هسته ای کره شمالی تهدیدی برای روسیه محسوب می شود.

العالم - آسیا
به گزارش پایگاه اسکای نیوز عربی، الکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه گفت: برنامه هسته ای کره شمالی فقط شامل سامانۀ دفاع موشکی بالستیک نمی شود. این برنامه هدف دیگری دارد و به همین دلیل نگران کننده است و تهدیدی مستقیم برای روسیه محسوب می شود. ما معتقدیم که این برنامه وضعیت منطقه را بدتر خواهد کرد. این دیدگاه اصولی ما است.
فومین افزود: تحریم های اقتصادی باید ابزاری برای کشاندن کره شمالی به سوی صلح و حل بحران باشد.
فومین درباره مناقشه دریای چین جنوبی نیز گفت: همه کشورهای دخیل در مناقشه دریای چین جنوبی باید به اصل اجتناب از توسل به زور پایبند باشند.
فومین این سخنان را در کنفرانس شانگری – لا دیالوگ بیان کرد. کنفرانس شانگری – لا  دیالوگ کنفرانسی امنیتی و بین المللی است که در سنگاپور برگزار می شود و وزرای دفاع و کارشناسان 39 کشور از جمله آمریکا در آن مشارکت کرده اند.
روسیه با کره شمالی هم مرز است و یکی از موشک های پیونگ یانگ در نزدیکی آب های سرزمینی اش سقوط کرده است. البته این کشور درباره برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی دیدگاهی متفاوت با دیدگاه های آمریکا و متحدانش دارد. 
ولادیمیر سافرونکوف معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد هم چندی پیش درباره تحریم کره شمالی گفته بود: باید تا حد امکان از روش های دیپلماتیک استفاده کرد.
 

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها