تلاش سازمان همکاری اسلامی برای کاهش تنش میان قطر و عربستان

تلاش سازمان همکاری اسلامی برای کاهش تنش میان قطر و عربستان
دوشنبه 15 خرداد 1396 - 15:03

یوسف العثیمین دبیر کل سازمان همکاری اسلامی روز دوشنبه برای مذاکره با مقام های کویتی در باره حل بحران اخیر در روابط قطر با چند کشور عربی، وارد کویت شد.

العالم ـ خاورمیانه

العثیمین با شیخ صباح الاحمد امیر کویت در کاخ امیری مذاکره کرد و به بررسی امکان میانجی گری میان عربستان سعودی و قطر، پرداخت.
عربستان پیش از این امکان هرگونه میانجی گری میان ریاض با دوحه را رد کرده بود. کشورهای مصر، بحرین، امارات متحده عربی و لیبی نیز روابط سیاسی خود را با قطر قطع کرده اند.
اظهارات منتسب به ' شیخ تمیم بن حمد آل ثانی ' امیر قطر علیه سیاست های منطقه ای عربستان سعودی با واکنش شدید رسانه های گروهی و مقام های ریاض و ابوظبی علیه وی، همراه شده است.
امیر قطر در اظهارات منتسب به خود تاکید کرده بود: 'ایران از اهمیت منطقه ای و اسلامی برخوردار است و نمی توان آن را نادیده گرفت و به همین دلیل تشدید اوضاع با این کشور به دور از حکمت و تدبیر است.'
این اظهارات که یک روز پس از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض صورت گرفت و نشانه وجود اختلاف عمیق میان قطر و عربستان در مورد سیاست های منطقه ای 2 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است، دستاوردهای آل سعود از مانور سیاسی در اجلاس ریاض را تحت الشعاع قرار داد.
کشورهای کویت و عمان تاکنون موضع رسمی را در زمینه قطع و یا ادامه روابط سیاسی با قطر اعلام نکرده اند .

ایرنا

پربیننده ترین خبرها