تروریست‌ها به اهداف خود نرسیدند

تروریست‌ها به اهداف خود نرسیدند
چهارشنبه 17 خرداد 1396 - 19:18

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: تروریست ها امروز به هدفشان نرسیدند چراکه هدف اصلیشان ورود به داخل حرم مطهر امام و همچنین صحن مجلس شورای اسلامی بود.

العالم - ایران

حسین ذوالفقاری پس از پایان جلسه شورای امنیت کشور که در وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران صداوسیما افزود: امروز شاهد دو اقدام تروریستی یکی در حرم مطهر و یکی در مجلس شورای اسلامی بودیم و آنچه بر اساس بررسی صحنه و بازسازی صحنه به عنوان نظر نهایی می توانیم بیان کنیم این است که هدف تیم اول این بود که به داخل حرم مطهر بروند و آنجا اقداماتی تروریستی کنند که در داخل محوطه عوامل ناجا به آنها مشکوک می شوند و به محض مشکوک شدن نفر اول خود را منفجر می کند و نفر دوم نیز توسط ناجا مورد هدف قرار می گیرد که می توانیم اعلام کنیم این عملیات تروریست ها ناکام ماند و تیم نیروی انتظامی مستقر در حرم مطهر امام کاملا موفق عمل کرد.

معاون وزیر کشور درباره اقدام تروریستی در مجلس شورای اسلامی هم گفت: تا این لحظه می توانیم بگوییم این تروریست ها سه نفر بودند که هر سه نفر به هلاکت رسیدند.

وی گفت: این سه تروریست از درب ورودی ارباب رجوع مجلس با پوشش وارد می شوند و بلافاصله مامور قسمت ورودی مجلس مورد هدف قرار می دهند و از همان جا هر کسی که در مسیرشان قرار داشته است مورد هدف قرار می دهند که تعدادی زخمی و تعدادی شهید می شوند.

دبیر شورای امنیت کشور افزود: آنچه که در این صحنه عرض می کنم این است که هدف گروهک ها این بود که وارد صحن مجلس شوند که بلافاصله نیروهای  تامین کننده امنیت وارد عمل می شوند و مسیر به سمت مجلس بسته می شود و در نهایت این تروریست ها در طبقه چهارم وارد ساختمان دفتر نمایندگان مجلس می شوند و پس از ورود نیروهای ویژه این نیروها محاصره و به هلاکت می رسند.

وی در خصوص علت طولانی شدن این عملیات هم گفت: در طبقات تعدادی ارباب رجوع  و کارمندان دفاتر نمایندگان حضور داشتند که نیروهای عمل کننده باید دقت لازم را می داشتند تا حادثه ای ایجاد نشود  و تلفات و خسارات کم شود.

ذوالفقاری افزود: تا این لحظه یک نفر در حرم مطهر امام به شهادت رسید و در حادثه تروریستی مجلس هم 12 نفر شهید و 42 نفر مجروح شدند و عمده این افراد ارباب رجوع بودند که در مسیر راهروی مجلس حضور داشتند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه برخی تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، افرادی هم دستگیر شده اند؟ افزود: در یکی دو نقطه افرادی دستگیر شده اند که بعدا اعلام می کنیم.

معاون وزیر کشور درباره ماهیت شهدای مجلس هم گفت: تعدادی از این شهدا ارباب رجوع، تعدادی کارمندان دفاتر نمایندگان و یک دو نفر هم از ماموران امنیتی بوده اند.

وی درپاسخ به سوالی مبنی براینکه در مصاحبه قبلی گفته بودید 4 نفر تروریست وارد مجلس شده اند چرا در این مصاحبه گفتید تعداد تروریست ها سه نفر بوده اند؟ گفت: براساس گزارش اولیه 4 نفر اعلام شده بود اما اکنون مشخص شد سه نفر بودند که البته در حال بررسی تصاویر دوربین ها هستیم و بررسی ادامه دارد.

ذوالفقاری در پاسخ به سوالی آیا این دو گروه تروریستی  با هم ارتباط داشته اند؟ افزود: این موضوع هم قابل بررسی است اما از نظر زمانی، تحلیل ما این است که باید ارتباطی وجود داشته باشد چون هر دو حادثه با فاصله زمانی کوتاهی رخ داد اما رابطه آنها را بعدا اعلام می کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها