بیانیه شورای امنیت در محکومیت حملات تهران

بیانیه شورای امنیت در محکومیت حملات تهران
پنج‌شنبه 18 خرداد 1396 - 01:10

شورای امنیت با صدور بیانیه ای حملات بزدلانه تروریستی در تهران را به شدت محکوم کرد.

العالم - آمریکا

شورای امنیت سازمان ملل متحد، طی بیانیه ای و به اتفاق آرا حملات وحشیانه و ناجوانمردانه تهران را به شدت محکوم کرد. در این بیانیه که از سوی رئیس دوره شورای امنیت روز چهارشنبه 17 خرداماه 96 صادر شد، آمده است: اعضای شورای امنیت سازمان ملل حملات تروریستی وحشیانه و بزدلانه ای که تهران، جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داد، به شدیدترین وجه ممکن محکوم می کنند. این حمله در 7 ژوئن باعث کشته و مجروح شدن بیش از 50 نفر شده است و داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.

اعضای شورای امنیت خشم خود را نسبت به همه حملات علیه غیر نظامیان ابراز می کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اعضای شورای امنیت همچنین همدردی عمیق و مراتب تسلیت خود را با خانواده های قربانیان و ملت ایران ابراز می دارند و آرزوی بهبودی عاجل مجروحین را دارند.

این بیانیه با محکومیت تروریسم در کلیه اشکال آن و فارغ از انگیزه های آن بر نیاز مشارکت همه کشورها برای مبارزه با تروریسم مطابق منشور سازمان ملل متحد و دیگر تعهدات حقوق بین الملل تاکید نموده و خواستار بسیج امکانات کلیه کشورها برای مقابله با خطرات تروریسم علیه صلح و امنیت بین المللی شدند.

در این بیانیه شورای امنیت خواستار محاکمه و مجازات مرتکبین، سازمان دهندگان، پشتیبانان و حامیان مالی چنین اقدامات تروریستی شده است.

در پایان این بیانیه بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله و جلوگیری از تروریسم، سازمان های تروریستی و تروریست ها بر اساس مفاد قطعنامه های 2199 و 2253 تاکید شده است.

پربیننده ترین خبرها