مرگ ده ها هزار کودک یمنی درتجاوز سعودی ها

مرگ ده ها هزار کودک یمنی درتجاوز سعودی ها
پنج‌شنبه 18 خرداد 1396 - 22:02

یمن در میان 172 کشور جهان از لحاظ خطراتی که کودکان را تهدیدی می کند ، رتبه 140 و در میان کشورهای خاورمیانه پائین ترین رتبه را دارد.

العالم یمن

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان انگلیسی کودکان را نجات دهید، امروز(پنجشنبه) در گزارشی با عنوان " کودکی از دست رفته " اعلام کرد: بیش از 100 هزار کودک در یمن به علت بیماری از آغاز تجاوز تاکنون جان خود را از دست داده اند و حداقل هزار و 600 کودک هم در جنگ کشته و بیش از 2 هزار و 500 کودک هم زخمی شده اند.
در این گزارش آمده است: هر 10 دقیقه یک کودکِ زیر 5 سال به عللِ قابل پیشگیری همچون اسهال، التهاب دستگاه تنفسی و سوء تغذیه می میرد . سوء تغذیه در یمن با آغاز تجاوز شدیدتر شده است.
بیش از 2 میلیون و 200 هزار کودک زیر 5 سال از سوء تغذیه شدید رنج می برند و در برخی استان ها همچون الحدیده از هر 4 کودک یک کودک از سوء تغذیه شدید رنج می برد.
یمن به علت ابتلای کودکانش به سوء تغذیه مزمن دارای بالاترین میانگین مشکل " کوتاهی قد " است به نحوی که از هر 2 کودک یک کودک دچار این مشکل است.
استان صعده دارای بالاترین میانگین کوتاهی قد در میان استان های یمن است به نحوی که از هر 10 کودک ساکن صعده 8 کودک دچار کوتاهی قد است.
سازمان کودکان را نجات دهید ، در گزارش خود اعلام کرد: بیش از نیمی از مراکز درمانی یمن یا تعطیل شده یا پاره وقت به کار خود ادامه می دهد و این در حالیست که بیش از 7 میلیون کودک به خدمات درمانی مناسب نیاز دارند.
محسن صدیقی معاون مدیر منطقه ای سازمان کودکان را نجات دهید ، گفت: کودکان یمن از کودکی خود محروم شده اند و در سایۀ جنگ بزرگ می شوند و با خطر ابتلای به بیماری ها یا مرگ ناشی از حملات هوائی و درگیری های زمینی روبرو هستند و با بیماری هائی همچون وبا و سوء تغذیه می میرند که این بیماری ها قابل پیشگیری است و مجبور شده اند که خانه و مدرسه خود را رها کنند. 

کودکان یمنی در صف آب

214

پربیننده ترین خبرها