سران مصر و بحرین درباره دلایل تحریم قطر چه گفتند؟

سران مصر و بحرین درباره دلایل تحریم قطر چه گفتند؟
جمعه 19 خرداد 1396 - 02:08

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر و حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین دردیدار روز پنجشنبه خود درقاهره، اصرار قطر بر رفتار ضد کشورهای عربی را دلیل تصمیم به قطع روابط با دوحه ذکر کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، علاء یوسف سخنگوی ریاست جمهوری مصر با صدور بیانیه ای درباره مهمترین مباحث مطرح شده در دیدار سران قاهره و منامه یادآور شد که طرفین تاکید کردند قطع روابط با دوحه همچنین به دنبال شکست تلاش  برای جلوگیری از حمایت قطر از سازمانهای تروریستی و اصرار آن کشور بر دخالت در امور داخلی مصر، بحرین و کشورهای عربی و تهدید امنیت و ثبات آنان و گام برداشتن به زیان امنیت ملی عربی و وحدت کشورهای عربی انجام شد.

براساس این بیانیه دو طرف همچنین بر اهمیت تقویت تلاش های مشترک عربی در چارچوب مصالح کشورهای عربی و مردم ان تاکید کرده و بر ضرورت ایجاد روابط کشورهای عربی بر پایه احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی دیگران تاکید کردند.

رئیس جمهوری مصر و پادشاه بحرین همچنین بر ضرورت تلاش های هماهنگ جامعه بین المللی برای دستیابی به توافق و راه حل سیاسی برای بحران هایی که کشورهای منطقه با آن روبرو هستند تاکید کردند.

بحرین، مصر، امارات و عربستان سعودی روز دوشنبه روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده و به یک سری تحریم های سیاسی و اقتصادی علیه دوحه دست زدند.

 

پربیننده ترین خبرها