هشدار قطر به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس

هشدار قطر به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس
دوشنبه 22 خرداد 1396 - 12:23

وزیر دارایی قطر درباره پیامدهای تحریم قطر به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس هشدار داد.

العالم - خاورمیانه

علی شریف العمادی، وزیر دارایی قطر در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی گفت دوحه تنها بازنده منازعه اخیر میان قطر و 7 دولت خاورمیانه نخواهد بود.
وی در این خصوص خاطرنشان کرد: «افراد زیادی گمان میکنند ما تنها بازنده این وضع هستیم؛ اما اگر ما یک دلار از دست بدهیم، آن‌ها هم در ازای آن یک دلار از دست خواهند داد.»
وی اختلاف سیاسی به وجود آمده را «بسیار ناخوشآیند» خواند و افزود: «خانواده‌ها در این کشورها با مشکلاتی روبرو شده اند.»
وزیر دارایی قطر با تکذیب نگرانی‌ها درباره اتمام مواد غذایی موجود در فروشگاه‌های قطر در ماه مبارک رمضان به دلیل تحریم کشورهای همسایه و احتمال تشدید فشار بر جمعیت 2.5 میلیونی این کشور گفت دوحه پیش‌تر غذا و سایر کالا‌ها را از نقاط دوردستی همچون برزیل و استرالیا وارد می‌کرد. پس دولت همچنان به این کار ادامه خواهد داد و بر منابع واردات خود تنوع خواهد بخشید.
در ادامه اظهارات وی آمده است: «ذخایر و صندوق‌های سرمایه‌گذاری ما بیش از 250 برابر تولید ناخالص داخلی ماست. پس فکر نمی‌کنم دلیلی برای نگرانی مردم درباره آنچه اتفاق می‌افتد و همچنین درباره ریال قطر وجود داشته باشد... ما به وضع کنونی و سرمایه‌گذاری‌هایمان اطمینان کامل داریم و نیازی نیست دولت با خرید اوراق قرضه در امور بازار مداخله کند.»
علی شریف العمادی که همزمان ریاست هیئت مدیره شرکت هواپیمایی قطر را بر عهده دارد، نگرانی‌ها در خصوص سقوط بازارهای مالی این کشور را کم‌اهمیت جلوه داد.

221

پربیننده ترین خبرها