رأی مثبت جمعیت پورتوریکو برای پیوستن به آمریکا

رأی مثبت جمعیت پورتوریکو برای پیوستن به آمریکا
دوشنبه 22 خرداد 1396 - 15:15

اکثریت قریب به اتفاق جمعیت جزیره پورتوریکو در همه پرسی دیروز به طرح الحاق این جزیره به آمریکا به عنوان یکی از ایالت های آن رأی مثبت دادند.

العالم - آمریکا
به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، حدود 500 هزار نفر یعنی 97 درصد از شرکت کنندگان در انتخابات ترجیح دادند این جزیره ایالت پنجاه و یکم آمریکا شود. در مقابل 7600 نفر معادل 15 درصد از جمعیت به وضعیت موجود و 6700 نفر نیز به استقلال رأی مثبت دادند.
"ریکاردو رویسلو"، فرماندار پورتوریکو، نتیجه این همه پرسی را پیامی قوی و روشن برای کنگره آمریکا و جهان دانست.
23 درصد از جمعیت این جزیره در این همه پرسی شرکت کردند در حالی که شمار قابل توجهی از مخالفان، خواستار تحریم همه پرسی بودند.
پورتوریکو، منطقه ای متشکل از چند جزیره است که در شمال شرق دریای کاراییب واقع شده است این جزیره ابتدا مستعمره اسپانیا بود اما در اواخر قرن 19 به آمریکا واگذار شد. این جزیره در دهه پنجاه از قرن گذشته به عنوان "ایالت آزاد شریک" شناخته شد.
البته ناگفته نماند که رأی مثبت مردم در این همه پرسی به آن معنا نیست که این جزیره های فقیر و پر از مشکلات اقتصادی و اجتماعی به طور خودکار از تمام حقوق و وظایف یک ایالت آمریکایی برخوردار خواهد شد بلکه این امر مستلزم بحث و مناقشه جدی کنگره و موافقت رئیس جمهور آمریکا ست.
208

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها