روسیه شنل نامرئی برای سربازان می سازد

روسیه شنل نامرئی برای سربازان می سازد
سه شنبه 23 خرداد 1396 - 03:26

محققان روس نوعی شنل نامرئی ساخته اند که به سربازان کمک می کند با محیط اطراف خود هماهنگ شوند. به این ترتیب رادارها و دستگاه های رادیویی نمی توانند آنها را ردیابی کنند.

العالم - گوناگون

محققان دانشگاه ایالتی ساراتوف در روسیه یک شنل نامریی برای  سربازان ساخته اند. این شنل به آنها کمک می کند تا خود را در محیط اطرافشان استتار کنند. به این ترتیب رادارها و دستگاه های رادیویی نمی توانند آنها را ردیابی کنند.
البته این شنل مانند نمونه های معمول پارچه ساده ای نیست. در بیانیه محققان این پروژه آمده است: این لباس در حقیقت ترکیب ویژگی های جذب امواج رادیویی با هرگونه پارچه و بدون تغییر بافت یا خصوصیات دیگر آن است. به بیان دیگر چنین شنلی به سربازان در لباس های نظامی معمولی کمک می کند تا از شناسایی شدن توسط رادارها در امان بمانند.
این شنل دارای غشایی است که فناوری پردازش نانو در آن به کار رفته است. سلول های حساس به نور که در این لباس به کار می رود، می توانند رنگ ها و سیگنال های موجود در محیط اطراف را ردیابی کنند، سپس لایه رویی شنل این رنگ ها را تقلید می کند.  با استفاده از این فناوری می توان تجهیزات نظامی را طوری توسعه داد که با طیف وسیعی از دما و بار همخوانی داشته باشد.
این فناوری نخست توسط محققان دانشگاه ایلینویز و موسسه فناوری ماساچوست در آمریکا ساخته شده است./ منبع : mehrnews

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها