نوشیدنی‌های سم‌زدای خانگی

نوشیدنی‌های سم‌زدای خانگی
چهارشنبه 24 خرداد 1396 - 00:32

درست کردن آب سم‌زدای خانگی سریع و آسان است و از محتوای ویتامین ها و مواد معدنی مفید سود می برد که به پاکسازی کبد و کاهش استرس روی کلیه ها کمک می کند.

 

به گزارش عصر ایران، آب یکی از سالم‌ترین و مفید‌ترین نوشیدنی های جهان است که حیات روی سیاره زمین به آن بستگی دارد. آب بی رنگ و بی بو است و از این رو، شاید برای بسیاری از ما جذابیت آنچنانی نداشته باشد. اما با افزودن برخی مواد غذایی به آب نه تنها می توانید طعم و بوی بهتری به آن ببخشید، بلکه فواید آن مانند سم زدایی بدن را نیز تقویت می کنید.

آب های سم‌زدای خانگی به راحتی قابل تهیه هستند و بر خلاف نمونه هایی که به صورت تجاری تولید می شوند می توانید بر مواد تشکیل دهنده آنها کنترل کامل داشته باشید. درست کردن آب سم‌زدای خانگی سریع و آسان است و از محتوای ویتامین ها و مواد معدنی مفید سود می برد که به پاکسازی کبد و کاهش استرس روی کلیه ها کمک می کند. این آب ها به قلیایی سازی بدن، خروج سموم، بهبود کیفیت پوست و تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می کنند.

با افزودن میوه ها و گیاهان دارویی معطر به آب می توانید هر چه بیشتر خود را به نوشیدن این مایع ترغیب کنید، که به نوبه خود سلامت شما را بهبود می بخشد و به تامین آب مورد نیاز سلول های بدن نیز کمک می کند.

همواره از این مساله اطمینان حاصل کنید که از مواد تشکیل دهنده ارگانیک و فاقد آفت کش استفاده می کنید. هرچه سموم کمتری در بدن شما باشد، به معنای آن است که کبد و کلیه ها کار راحت‌تری در فیلتر کردن آنها پیش رو دارند. مصرف بیش از اندازه سموم مختلف، کبد و کلیه ها را تحت تاثیر قرار می دهد و عملکرد نامناسب این اندام های کلیدی می تواند در قالب مشکلات پوستی، سردرد، اختلالات خونی و موارد دیگر نمایان شوند.

مواد تشکیل دهنده

مرکبات و توت فرنگی به همراه نعناع:

نصف فنجان توت فرنگی خرد شده

یک عدد پرتقال خرد شده (به شکل نیمه ماه)

دو تا چهار شاخه نعناع

سورپرایز خیار، لیمو ترش، و تمشک:

نصف فنجان برش های خیار (به شکل نیمه ماه)

یک عدد لیمو ترش خرد شده (به شکل نیمه ماه)

نصف فنجان تمشک تازه

آب لاغری گریپ فروت و خیار:

نصف فنجان برش های نازک خیار (به شکل نیمه ماه)

نصف یک عدد گریپ فروت خرد شده (به شکل نیمه ماه)

قدرت آنتی اکسیدانی بلوبری و پرتقال:

نصف فنجان بلوبری

یک عدد پرتقال خرد شده (به شکل نیمه ماه)

روش تهیه:

برای هر یک از ترکیب های بالا، یک لیتر آب در یک ظرف شیشه ای ریخته و مواد را به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت در یخچال باقی بماند. همچنین، برای ترکیب هر چه بهتر عطر و طعم مواد تشکیل دهنده در آب می توانید این نوشیدنی ها را از شب قبل درست کرده و روز بعد مصرف کنید.

جام جم آنلاین

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها