دانشجوی ایرانی در دبی به 7 سال زندان محکوم شد

دانشجوی ایرانی در دبی به 7 سال زندان محکوم شد
چهارشنبه 24 خرداد 1396 - 14:54

دادگاهی در شهر دبی، دانشجوی 22 ساله ایرانی را به اتهام قاچاق دارو به 7 سال زندان محکوم کرد؛ دارویی که او گفته، برای مادر بیمارش وارد امارات کرده بود.

العالم - ایران

خبرگزاری رویترز از محکومیت هفت ساله یک دانشجوی ایرانی به همراه دانشجویی از لبنان، در امارات توسط دادگاه دبی خبر داده است.

دادگاه بدوی شهر دبی امارات عربی متحده یک دانشجوی 22 ساله ایرانی و یک دانشجوی 21 ساله لبنانی را در اتهام قاچاق و داشتن حدود 300 کپسول پره گابالین (pregabalin) مجرم شناخت و انها را به 7 سال زندان محکوم کرده است.

پره گابالین (pregabalin) داروی ضد صرع و ضد تشنج است که برای کنترل تشنج و درمان فیبرومیالژیا به کار می‌رود.

این دارو برای درد آسیب عصبی ناشی از دیابت و یا آسیب نخاعی نیز استفاده می‌شود و نیز برای درمان یک بیماری به نام فیبرومیالژیا (درد و خشکی عضلانی) استفاده می‌شود. این دارو فقط با تجویز پزشک شما در دسترس است.

به گزارش «تامسون رویترز زاویه» که بخش خاورمیانه‌ای رویترز است، این دو دانشجو ضمن رد اتهام‌های مطرح شده، گفتند که آنها این کپسول‌ها را به منظور مصارف پزشکی برای مادر بیمار دانشجوی ایرانی در اختیار داشتند.

«محمد جمال» قاضی اماراتی علاوه بر حکم 7 سال زندان، هر یک از این دو دانشجو را ملزم به پرداخت مبلغ 50000 درهم کرده است.

بنا بر حکم این دادگاه بدوی، آنها پس از پرداخت این مبلغ و گذراندن هفت سال زندان، از امارات اخراج خواهند شد.

مادر این دانشجوی ایرانی پیشتر در یکی از جلسات دادگاه حاضر شد و شهادت داد که پسرش برای مصارف درمانی بیماری او، این داروها را فراهم کرده بود.

او در دادگاه گفته بود: «پسرم، هماهنگ کرده بود که این داروها را از ایران بخرد. داروهای توقیف شده، برای مصارف درمانی هستند و با نسخه پزشک، برای من آورده شد».

دانشجوی لبنانی در دادگاه بر بی گناهی‌اش تاکید کرد و اظهار داشت که او داروها را از ایران برای مادر دوست ایرانی‌اش آورده بود.

این تبعه لبنانی گفت: «من وقتی در ایران بودم، دوست ایرانی من تماس گرفت و از من خواست این داروها را به عنوان دارو برای مادر بیمارش، از ایران (به دبی) بیاورم. من نمی‌دانستم که اینها جزو مواد ممنوعه در امارات عربی متحده است».

خبرگزاری فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها