ولادمیر پوتین فاش کرد؛

مسکو چگونه به اطلاعات بمب‌اتمی آمریکا دست یافت؟

مسکو چگونه به اطلاعات بمب‌اتمی آمریکا دست یافت؟
چهارشنبه 24 خرداد 1396 - 17:15

رییس جمهور روسیه تلاش برای تغییر توازن هسته ای جهان را اشتباهی بزرگ توصیف کرد.

العالم - اروپا

ولادمیر پوتین رییس جمهور روسیه تاکید کرد که کشورش در زمان مسابقه هسته ای مسکو و واشتنگتن برای ساخت بمب اتمی در دهه پنجاه از قرن گذشته، اطلاعات فراوانی از دانشمندان هسته ای آمریکا کسب کرد.

وی در گفت وگویی تلویزیونی گفت:" زمانی که آمریکا به بمب هسته ای دست یافت و اتحاد جماهیر شوروی با جدیت در مسیر ساخت بمب هسته‌ای حرکت کرد، تیم بزرگی از دانشمندان هسته ای از جمله دانشمندان هسته‌ای خارجی و در راس آنها دانشندان آلمانی، برای توسعه برنامه هسته ای شوروی تلاش می کردند.

به نوشته "روسیه الیوم" پوتین در ادامه خاطره "جولیوس و اتل روزنبرگ" زوج آمریکایی را یادآوری کرد که سال 1953 به اتهام دادن اسرار بمب هسته ای آمریکا به شوروی سابق در آمریکا اعدام شدند. وی افزود: این زوج اطلاعات بمب هسته ای آمریکا را از دانشمندان سازنده بمب اتمی آمریکا به دست آورده بودند .

رییس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که این دانشمندان خطر سلاح اتمی را که ساخته بودند، به خوبی درک کرده بودند و دانشمندانی که در آمریکا در زمینه ساخت بمب اتمی تلاش کرده بودند، به نظر می رسید از سیاستمداران آمریکایی آگاه تر و فهمیده‌تر بودند؛ آنها از روی عمد این اطلاعات را در اختیار کشور ما قرار دادند تا توازن هسته  ای در جهان برقرار شود.

وی در پایان گفت:"کسانی که در شرایط کنونی برای تغییر توازن هسته‌ای جهان تلاش می کنند، سخت در اشتباهند"!

213

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها