محدود شدن ترامپ برای کاهش تحریم های روسیه

محدود شدن ترامپ برای کاهش تحریم های روسیه
جمعه 26 خرداد 1396 - 12:51

روزنامه نیویورک تایمز نوشت: سنای آمریکا روز چهارشنبه طرحی را تصویب کرد که قدرت رئیس جمهور این کشور را برای کاهش تحریم های روسیه محدود می کند.

العالم - آمریکا

پایگاه اینترنتی نیویورک تایمز در مطلبی به قلم مایا سلام نوشت: مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه به اتفاق آراء طرحی را تصویب کردند که به کنگره اجازه می دهد قدرت رئیس جمهور را برای لغو یک جانبه تحریم های موجود علیه روسیه محدود کند، موضوعی که باعث شده بود بسیاری از متحدان ترامپ با سرسخت ترین منتقدانش همسو شوند.

این طرح که با نود و هفت رای موافق در مقابل دو رای مخالف تصویب شد- که سناتورها راند پل از ایالت کنتاکی و مایک لی از ایالت اوهایو که هر دوی آنها جمهوری خواه بودند، به آن رای منفی دادند- تحریم های موجود را تقویت و تلاش هر رئیس جمهوری را برای کاهش تحریم ها بدون مجوز کنگره خنثی می کند.

چاک شومر سناتور ایالت نیویورک و رهبر اقلیت روز چهارشنبه گفت این دولت خیلی تمایل داشت موضوع کاهش تحریم ها را مطرح کند. نمی توانیم مداخله روسها در انتخابات خود را بدون مجازات بگذاریم تا آنها هرگز نخواهند چنین موضوعی را دوباره امتحان کنند.

در جریان بررسی این طرح در روز چهارشنبه رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا از سناتورها خواست با آن مخالفت کنند تا ترامپ و دولتش برای افزایش فشارها در صورت لزوم انعطاف پذیری داشته باشد.

وی گفت کاملا با اظهارات اعضای دموکرات و جمهوری خواه سنا درباره این که روسیه باید مسئولیت دخالت هایش را در انتخابات آمریکا بپذیرد، موافق است، اما از کنگره می خواهم، اطمینان یابد هر قانونی که تصویب می کند به رئیس جمهور اجازه دهد با توجه به شرایط سیاسی در حال تغییر، این قوانین را تعدیل کند.

باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا، تحریم های موجود علیه روسیه را پس از اقدام این کشور برای ضمیمه کردن کریمه به خاک این کشور در سال 2014 اعمال کرد. قرار است تحریم های جدید، روسیه را برای نقش آفرینی در نبردهای سوریه و مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 تنبیه کند.

همچنین مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم دارد طرح اصلاحیه قانون تشدید تحریم ها علیه برنامه آزمایش موشک های بالستیک ایران را بررسی کند. جمهوری خواهان و دموکرات ها گفته اند بعید است ترامپ این قانون را وتو کند.

خبرگزاری صدا و سیما

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها