آمریکا در طبقه سوریه پایگاه نظامی ایجاد می کند

آمریکا در طبقه سوریه پایگاه نظامی ایجاد می کند
يکشنبه 28 خرداد 1396 - 15:10

نیروهای آمریکایی در شهر الطبقه در غرب شهر الرقه سوریه، ساخت مرکز فرماندهی نیروهای نظامی و بنای ساختمان های مسکونی برای نیروهایشان در آن منطقه را آغاز کرده اند.

العالم - سوریه

منابع رسانه ای محلی در این باره اعلام کردند نیروهای آمریکایی موجود در شهر طبقه، ساختمان های خوابگاه نظامیان و مدرسه "محمد فارس" همچنین ساختمان دستگاه امنیت نظامی و جنایی در محله سوم این شهر را به ایجاد مقرات نظامی و مسکونی برای نیروهایشان اختصاص داده اند.

این منابع خاطرنشان کردند: آمریکایی ها، با بستن همه راههای منتهی به منطقه، تخریب ساختمان های خوابگاه نظامیان در شهر طبقه و عملیات ساخت بنا را آغاز کرده اند.

به گفته این منبع، به دنبال اینکه روابط آمریکا و ترکیه در ماههای اخیر به سردی گرایید و تمایل واشنگتن به خارج کردن نیروهایش از پایگاه اینجرلیک افزایش یافته است این کشور درصدد است نیروهایش را در شهر استراتژیک الطبقه مستقر و آن را به یک پایگاه نظامی بلند مدت در خاک سوریه تبدیل کند.

یادآور می شود "نیروهای سوریه دمکراتیک" در دهم ماه می گذشته با حمایت هوایی و لجستیکی ائتلاف بین المللی علیه داعش به رهبری آمریکا، توانستند شهر طبقه در شمال سوریه را به کنترل درآورند.

216

پربیننده ترین خبرها