لاستیک های جدید خودروها دائمی ولی قابل تجزیه اند

لاستیک های جدید خودروها دائمی ولی قابل تجزیه اند
دوشنبه 29 خرداد 1396 - 11:30

ایده لاستیک های بدون هوا برای خودروها، ایده ای جدید نیست، اما شرکت میشلن طراحی قابل توجه برای این لاستیک ها انجام داده است.

العالم - گوناگون

به گزارش پایگاه شبکه روسیا الیوم، این لاستیک که ازسوی شرکت میشلن ارائه شده است، ممکنست درآینده وبعد از چند دهه، مورد استفاده قرار گیرد.
این لاستیک ها هوا ندارند، ومهندس های شرکت میشلن طرح ساخت آنرا با مرجان داده اند.
این لاستیک از موادی ساخته می شود که خود به خود تجزیه می شود و این مساله، موضوع رهایی از لاستیک ها بعد از پایان مدت استفاده از آن را حل می کند. مهندسان همچنین راهی را ابداع کرده اند که مدت زمان عمر لاستیک به اندازه عمر خود خودرو باشد.
آج های لاستیک چرخ، بیش از سایر بخش های آن در معرض فرسایش است.

میشلین پیشنهاد کرد برای بازسازی آج لاستیک، از پرینتر سه بعدی استفاده شود و این کار می تواند توسط خود راننده صورت گیرد. در همین راستا، لاستیک چرخ، زمانی که به بازسازی نیاز پیدا کند، به راننده هشدار می دهد. سازندگان این چرخ که در مرحلۀ آزمایشی است، پیشنهاد می کنند که این چرخ، به فرستنده هایی مجهز شود که به بخش الکترونیک خودرو متصل شود تا بر اساس عملکرد سنجش میزان فشار هوا عمل کند، بر اساس این عملکرد، فشار هوای لاستیک ها، به بخش الکترونیک خودرو اطلاع داده می شود.

کارشناسان این شرکت همچنین می گویند که میزان سر و صدای ناشی از اصطحکاک لاستیک نیز در نتیجه استفاده از جدیدترین مواد کاهش می یابد و این بر میزان آرامش سرنشینان در داخل ماشین می افزاید.
215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها