افزایش شمار افراطی‌ها در انگلیس

افزایش شمار افراطی‌ها در انگلیس
چهارشنبه 31 خرداد 1396 - 09:06

تعداد راستگرایان افراطی مظنون، که نام آنها در برنامه قانون مبارزه با تروریسم دولت انگلیس موسوم به Prevent duty درج شده، طی یک سال بیش از 30 درصد افزایش یافته است.

العالم - اروپا

روزنامه انگلیسی "ایندپندنت" با اعلام این خبر گزارش داد: افشای این روند تأسف بار پس از حمله شامگاه دوشنبه فردی با یک دستگاه ون به مسلمانانی که در فضای باز در شمال لندن مشغول نماز بودند، صورت گرفت. پلیس انگلیس با تروریستی خواندن این حمله، از بازداشت عامل حمله تروریستی به نمازگزاران مسجد شمال لندن خبر داد و اعلام کرد، یک مرد 48 ساله از اهالی شهر کاردیو عامل این حمله بوده است.

در حمله تروریستی به مسلمانان مسجد فینز بری پارک لندن، یک نفر کشته و 11 نفر مجروح شدند. این در حالیست که شماری از این افراد در حال نماز خواندن در بیرون مسجد بودند و شماری دیگر افطار می خوردند. این در حالی است که هویت فرد مهاجم برای سرویس امنیتی انگلیس ناشناخته بود.

به گفته این روزنامه انگلیسی، براساس آمار وزارت کشور، در این رابطه حدود 91 نفر از مجموع 260 نفر مظنون به دست داشتن در اقدامات تروریستی دستگیر شدند که در مقایسه با سال 2015، 20 تن افزایش یافته است. همچنین این تعداد از سال 2003 تاکنون بیشترین آماری بوده که به ثبت رسیده است.
تعداد سفیدپوستان مظنونی که در سال 2016 درخصوص اقدامات تروریستی بازداشت شدند 35 درصد افزایش یافته است در حالیکه این نسبت در سال 2015، 25 درصد بوده است.

براساس آمار وزارت کشور انگلیس، حدود 41 درصد از کسانی که به موجب قانون مبارزه با تروریسم در فاصله زمانی 2009 تا 2016 بازداشت شدند، سفیدپوست بودند.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها