اقدامات "ویژه" آلمان برای محافظان اردوغان

اقدامات
چهارشنبه 31 خرداد 1396 - 12:10

مقامات آلمانی، اقدامات امنیتی گسترده ای را درخصوص محافظان همراه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور که قرار است برای شرکت در اجلاس گروه بیست در ماه آینده راهی آلمان شود، اتخاذ کردند.

العالم - اروپا

به گزارش روزنامه ترکی "الزمان"، مقامات آلمانی این اقدامات را به منظور جلوگیری از وقوع حوادث مشابه درخصوص محافظان اردوغان در نظر گرفتند.
در جریان سفر رئیس جمهوری ترکیه به واشنگتن در ماه مه گذشته، محافظان اردوغان به تجمع مخالفان وی در نزدیکی کاخ سفید حمله کرده و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
اردوغان و بن‌علی ییلدیریم، وزیر امور خارجه ترکیه، حمله محافظان رئیس جمهور این کشور را ناشی از ناتوانی پلیس آمریکا در برخورد با تظاهرکنندگانی توصیف کرده اند که پنجاه متر بیش‌تر با رئیس جمهور ترکیه فاصله نداشتند.
"رالف مارتین مایر" رئیس بخش امنیتی ایالت هامبورگ (محل برگزاری اجلاس) در مصاحبه با روزنامه آلمانی "اشپیگل" تاکید کرد: مقامات آلمانی اقدامات امنیتی ویژه ای را برای مقابله با محافظان شخصی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درنظر گرفته اند.

مایر با اشاره به اینکه هرگز به محافظان ویژه مقامات کشورهای خارجی اجازه نمی دهند، رسوایی مشابه آنچه در آمریکا اتفاق افتاد، در خاک آلمان رخ دهد، تصریح کرد: "ایالت هامبورگ مشابه حادثه حمله محافظان رئیس جمهور ترکیه به تظاهرکنندگان در واشنگتن را نخواهد دید.

گفتنی است که این اقدام محافظان شخصی اردوغان، بحران بزرگی را در کنگره آمریکا به وجود آورده است.

به تازگی صدور حکم بازداشت ۱۲ محافظ اردوغان، از سوی پلیس آمریکا اعلام شد امری که خشم اردوغان را برانگیخته است.

اجلاس G-20 برای اولین بار در تاریخ 11 ژوئیه 2017 در آلمان برگزار می شود.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها