روند پاکسازی بخش قدیمی موصل به سرعت ادامه دارد

شنبه 3 تير 1396 - 22:25

فرمانده پلیس فدرال عراق تاکید کرد که نیروهایش به سرعت در حال مبارزه با پایگاه های تروریستی باقیمانده در بخش قدیم موصل هستند.

العالم ـ عراق

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرلشکر رائد شاکر جودت گفت: واحدهای پلیس فدرال از سه محور به خیابان الفاروق و مسجد جامع عمر الاسود در بخش قدیمی شهر نزدیک شدند. تیم های کارشناسی برای خنث کردن مواد منفجره توانستند دهها مین که داعشی ها در بخش قدیمی موصل کارگذاشته بودند، از میان بردارند.

وی افزود: گروه تروریستی داعش در بخش قدیمی شهر در حال شکست است و 60 درصد از توان دفاعی و مواضع حیاتی خود را از دست داد. نیروهای عراقی بر طبق این تاکتیک عمل می کنند که تروریست ها را از غیرنظامیان و مناطق پرجمعیت جدا کنند.

رائد شاکر جودت خاطرنشان کرد که گردان تک تیراندازان کوچه ها و چهارراه ها در محله باب البیض را تحت کنترل درآورده است؛ 80 درصد از این محله بازپس گرفته شد و پیشروی در باب جدید و باب لکش و السرجخانه ادامه دارد.

فرمانده پلیس فدرال عراق اظهار داشت که حدود 200 داعشی کشته شدند. هواپیماهای هدایت شونده نیز کاروان تروریستهایِ در حال فرار از باب جدید به سمت السرجخانه را بمباران کرده و خسارتهای گسترده ای به آنها وارد کردند.

فرماندهی پلیس فدرال عراق همچنین به عملیات امدادرسانی به آوارگان و انتقال افرادی که در مناطق درگیری گرفتار شدند، ادامه می دهد. 

رائد شاکر جودت توضیح داد که 60 خانواده از چنگ داعش آزاد شدند. همچنین 30 نفر از غیرنظامیان که در خانه ای بمب گذاری شده محبوس بودند، نیز نجات پیدا کردند. داعش به منظور کشاندن نیروهای عراقی برای نجات این افراد، خانه را بمبگذاری کرده بود تا سپس خانه را بر سر شهروندان و نیروهای عراقی منفجر کند. اما به فضل خدا این مین ها خنثی شد و غیرنظامیان نجات پیدا کردند.

210

پربیننده ترین خبرها