ویدیو ... «ارتشی از داعشی‌ها در ترکیه حضور دارد»

چهارشنبه 7 تير 1396 - 22:57

یک زن لبنانی که پیش از این همسر دو تن از عناصر لبنانی و تونسی داعش بوده است، از روابط مستحکم داعش با ترکیه پرده برداشت.

العالم – ترکیه
خبرگزاری کرد زبان «هاوار» با یک دختر لبنانی به نام نور الهدی که اکنون در اراضی تحت کنترل نیروهای سوریۀ دموکراتیک به سر می برد، مصاحبه کرد. این دختر 20 ساله در این مصاحبه گفت همسر اولش که از افراط گرایان لبنانی بوده و در چندین حمله به ارتش لبنان دست داشته است، سال 2015 به داعش پیوسته بود.

نور الهدی افزود زمانی که همسرش در سوریه مستقر شد برای او که در شهر طرابلس زندگی می کرد پول می فرستاد تا به شهر راعی در مرز سوریه و ترکیه نقل مکان کند، جایی که همسرش در پلیس داعش فعالیت می کرد.

ابن دختر لبنانی گفت از طریق شهر غازی عینتاب ترکیه به شهر راعی سوریه رفت و در این راه شماری از عناصر داعش که در ترکیه بودند به او کمک کردند.

او تأکید کرد که ارتش ترکیه هیچ مزاحمتی برای عبور جنگجویان داعش و غیر نظامیان از مرزها به سوی شهر راعی ایجاد نمی کرد؛ نیروهای ارتش ترکیه تنها نظاره گر عبور داعش و مردم از مرزها بودند و این عبور و مرور شبانه روز و در ابعاد گسترده ادامه داشت.

نور الهدی اضافه کرد که وقتی همسر اولش مجروح شد، برای درمان به یکی از بیمارستان های ترکیه منتقل شد و او از طریق شهر تل ابیض سوریه به نزد او رفت.

این دختر لبنانی تأکید کرد که اکنون شمار زیادی از عناصر وابسته به داعش در ترکیه فعال هستند به گونه ای که «می توانیم بگوییم ارتشی از داعشی اکنون در ترکیه هستند؛ بیشتر آن ها در شهرهای آدنا، غازی عینتاب و اورفه فعال هستند».
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها