ترامپ: سئول پول لشکرکشی ما را بدهد!

ترامپ: سئول پول لشکرکشی ما را بدهد!
جمعه 9 تير 1396 - 22:56

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر بر لزوم توافق تجاری منصفانه با کره جنوبی و پرداخت بخشی از هزینه های حضور نظامیان آمریکا از سوی دولت کره جنوبی تاکید کرد.

العالم – آسیا

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ دونالد ترامپ جمعه در نشست خبری مشترک با همتای کره جنوبی خود در کاخ سفید  گفت: آمریکا از دیگر قدرت های منطقه ای و همه کشورهای مسئول می خواهد در اجرای تحریم ها به ما ملحق شوند و از کره شمالی بخواهند خیلی سریع راهی بهتر برگزیند و آینده ای بهتر برای مردمش که مدت زمانی طولانی در رنج مانده اند، برگزیند.

وی گفت هدف ما صلح، ثبات و رونق برای منطقه است ولی آمریکا همواره از خود و متحدانش دفاع کرده است.
رئیس جمهور آمریکا گفت قبول مسئولیت در حضور نظامی آمریکا (قبول بخشی از هزینه های حضور نظامیان آمریکا) بسیار اهمیت دارد و عامل بسیار مهمی است و در این دولت بیش از پیش جلوه می یابد.

ترامپ گفت همچنین باید منافع اقتصادی و ارتباطات مربوط به آن دو طرفه باشد. از زمانی که توافق تجاری با کره شمالی در دو هزار و یازده به امضا رسید و می دانید چه کسی آن را امضا کرد، کسر تراز تجاری آمریکا به کره شمالی به بیش از یک میلیارد دلار رسید. این توافق خوبی نبود. برای ما جای خرسندی است که کره جنوبی اقدام به سرمایه گذاری در آمریکا کرده است.

وی گفت شرکت های خودروساز کره ای در آمریکا محصولاتشان را می فروشند و شرکت های آمریکایی نیز باید از همین امتیاز برخوردار باشند و من یقین دارم که می توانیم روی این مساله نیز کار کنیم. همچنین موضوع آهن قراضه از جمله دیگر مواردی است که باید درباره آن با کره جنوبی مذاکره کنیم زیرا روند فعلی به سود کارگران آمریکایی نیست. اطمینان داریم به توافقی دست می یابیم که به سود کره جنوبی و به سود آمریکا خواهد بود.

ترامپ گفت برای من جای افتخار دارد که شما آمریکا را به عنوان اولین مقصد سفر خارجی خود انتخاب کرده اید. من به دنبال همکاری با شما در سالهای بعدی هستم تا اتحادمان تقویت و شهروندانمان در برابر تهدیدهای مشترک حفاظت شوند و ارتباط ها بین آمریکایی ها و مردم بزرگ کره جنوبی گسترده تر شود.

صبرمان لبریز شده است!

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: تهدید موشکی و اتمی کره شمالی مستلزم واکنشی سخت است. دیکتاتور کره شمالی هیچ احترامی برای امنیت و ایمنی مردم خود و همسایگانش و زندگانی انسان ها قائل نیست و بارها این مساله را اثبات کرده است.

وی گفت: سالها صبر راهبردی با رژیم کره شمالی با ناکامی همراه بود ولی باید صریح گفت این صبر به سر رسیده است. ما با کره جنوبی و ژاپن و نیز شرکا و متحدانمان در سراسر دنیا همکاری می کنیم تا اقدامات دیپلماتیک، امنیتی و اقتصادی را برای حفاظت از شهروندان خودمان و متحدانمان از این شرارت که کره شمالی نام دارد، محافظت کنیم.

مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی هم اعلام کرد: آمریکا و کره جنوبی برای تقویت حقوق بشر در کره شمالی همکاری خواهند کرد و کره جنوبی اصلاحات دفاعی را دنبال و ظرفیت برای دفاع از خود را تقویت خواهد کرد.

وی افزود: ما و رئیس جمهور آمریکا مسئله هسته ای کره شمالی را یکی از اولویت های اصلی قرار داده ایم و کره شمالی به هیچ وجه نباید تعهد مستحکم آمریکا و کره جنوبی را دست کم بگیرد.

پربیننده ترین خبرها