جان بولتون:انقلاب ایران نباید چهل سالگی خود را جشن بگیرد

جان بولتون:انقلاب ایران نباید چهل سالگی خود را جشن بگیرد
دوشنبه 12 تير 1396 - 11:01

نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد از لفاظی‌های خصمانه مقام‌های دولت فعلی آمریکا در قبال ایران استقبال کرد و خواستار براندازی نظام ایران قبل از تولد چهل سالگی انقلاب اسلامی شد.

العالم ـ آمریکا
«جان بولتون»، نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس از لفاظی‌‌های خصمانه دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران استقبال کرد و گفت که انقلاب اسلامی ایران نباید به جشن چهل‌سالگی‌اش برسد.

به گزارش «سی‌ان‌اس نیوز» وی گفت نتیجه تصمیم فعلی دولت ترامپ برای بازبینی‌ سیاست‌هایش در قبال ایران بایستی این باشد که این کشور نتواند پیروزی چهل سالگی انقلابش را جشن بگیرد.

بولتون گفت: «نتیجه این بازبینی در سیاست و آنچه بسیاری از ما در ایالات متحده به سمت آن حرکت می‌کنیم بایستی تشخیص این باشد که انقلاب سال 1979 آیت‌الله خمینی تا جشن چهل سالگی‌اش داوم نخواهد آورد.»

پیش از این، «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا در یک نشست استماع مقابل کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در پاسخ به سوال یک نماینده گفته بود که  دولت ترامپ سیاستش را کار با مخالفان داخلی در ایران برای تغییر نظام این کشور قرار داده است.

مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم و شهدای مرزبان  با اشاره به لفاظی‌های خصمانه  «رکس تیلرسون» و سایر مقام‌های آمریکایی مبنی بر تلاش برای تغییر نظام اسلامی خطاب به آنها گفتند: «در طول 38 سال گذشته، چه زمانی بوده که شما نمی خواستید نظام اسلامی را تغییر دهید، اما همواره سرتان به سنگ خورده است و از این پس هم همین‌گونه خواهد بود.»

«بولتون» در بخش دیگری از اظهاراتش در جمع تروریست‌های منافقین از آنچه به ادعای وی تغییر سیاست دولت آمریکا در قبال ایران نسبت به دوران رئیس‌جمهور قبلی این کشور استقبال کرد و گفت: «می‌توانم بگویم که ما اکنون رئیس‌جمهوری در ایالات متحده داریم که کاملاً با نظام حاکم در تهران مخالف است.»

اظهارات دیپلمات سابق آمریکایی در حالی مطرح می‌شد که هنگام روی کار آمدن «باراک اوباما»، رئیس دولت قبلی آمریکا در سال 2008 منابع خبری تصریح کردند وی برنامه‌های دولت‌های ماقبل خود برای تغییر نظام حاکم ایران را از حالت علنی به حالت مخفیانه درآورده است.

«بولتون» با تأکید بر اینکه «سیاست اعلام‌شده آمریکا بایستی براندازی نظام حاکم در تهران باشد» گفت: «رفتارها و اهداف نظام ایران تغییر نخواهند کرد و بنابراین، تنها راه حل تغییر آن نظام است. و به همین دلیل است که قبل از سال 2019، ما که در اینجا هستیم، این موضوع را جشن خواهیم گرفت.»

رسانه‌های آمریکایی پیش از این از «بولتون» در کنار «رودی جولیانی»، شهردار اسبق نیویورک به عنوان یکی از دریافت‌کنندگان هزینه‌های هنگفت از منافقین برای سخنرانی در اجتماع این گروهک تروریستی نام برده‌اند. دریافت این مبالغ در زمانی صورت گرفته که نام گروهک منافقین در فهرست گروه‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا قرار داشته است. 

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها