هلاکت سرکرده داعشی و شماری از همراهانش در موصل

هلاکت سرکرده داعشی و شماری از همراهانش در موصل
شنبه 17 تير 1396 - 10:55

ستاد اطلاع رسانی جنگ عراق، از کشته شدن یکی از سرکرده های گروهک تروریستی داعش و دستکم هفت تن از همراهانش در بخش قدیمی موصل خبرداد.

العالم - عراق

به گزارش منابع خبری به نقل از ستاد اطلاع رسانی جنگ عراق، یگان هایی از هنگ نهم پلیس فدرال در عملیاتی موفق شد، تروریست "ابو زید" یکی از سرکرده های گروهک تروریستی داعش را به همراه هفت از همراهانش در نزدیکی مسجد "شیخ الشط" از پای درآودند.

در همین حال، پلیس فدرال در نخستین ساعات امروز شنبه، پایان مأموریت نظامی خود در شهر موصل را اعلام کرد و گفت: به عملیت مین روبی و پاکسازی شهر القدیمه ادامه می دهد.

"رائد شاکر جودت" فرمانده پلیس فدرال تصریح کرد: نیروهای وابسته به این فرماندهی بیش از 99 درصد از ماموریت جنگی خود را در چارچوب عملیات آزادسازی موصل از اشغال تروریست ها به پایان رسانده اند.

جودت با اشاره به اینکه نیروهایش حدود 150 متر تا اعلام پیروزی کامل در منطقه فاصله دارند، افزود: نیروهای پلیس فدرال با جستجوی عناصر مسلح که در منطقه النجفی مخفی شده اند، به خنثی سازی اماکن بمب گذاری شده دراین منطقه ادامه می دهد.
حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، پنجشنبه گذشته، پس از آزادسازی مسجد النوری در منطقه موصل القدیمه توسط نیروهای عراقی،"پایان داعش" را در این کشور اعلام کرد. حدود سه سال پیش، ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریست داعش از این مکان دولت خودخوانده "دولت خلافت" را اعلام کرد.

العبادی تاکید کرد: نیروهای عراقی به تعقیب عناصر تروریستی داعش تا آخرین عنصر در کشورشان ادامه خواهندداد.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها