هدیه جاسوسی اماراتی ها به السیسی

هدیه جاسوسی اماراتی ها به السیسی
شنبه 17 تير 1396 - 23:01

یک منبع فرانسوی فاش کرد که با کمک امارات متحده عربی در آستانه به قدرت رسیدن عبدالفتاح السیسی در مصر، دستگاههای جاسوسی از مردم به قاهره تحویل داده شده است.

العالم - مصر

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه  فرانسوی "تیلراما" جزئیات جدیدی از معامله ای جنجالی فاش کرد که براساس آن در سال 2013، برای به قدرت رسیدن عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری کنونی، دستگاههای جاسوسی برای ردیابی مردم به قاهره تحویل داده شده است.

این نشریه با اشاره به دست داشتن امارات در این قضیه، چون دیگر رسانه های فرانسوی از آن به عنوان "رسوایی" یادکرد.

تیلراما افزد: در نتیجه تحقیقی که "اولیویه تسکی" روزنامه نگار فرانسوی با مجوز از مقام های پاریس از شرکت "اماسیس" بعمل آورد، مشخص شد که شرکت مذکور دستگاههای کنترل دیجیتالی را با هزینه امارات به مصر صادر کرده است.

در همین حال، رادیو فرانسوی "مونت کارلو" امروز شنبه، از پیگرد قضایی این شرکت به اتهام صدور این دستگاهها برای رژیمی دیکتاتوری خبر داد که از آن برای شکنجه مخالفان استفاده می کند.

در آن زمان "فلور بیلیران"، وزیر اقتصاد، صنعت و امور دیجیتال اعلام کرد که مقامات فرانسوی در حال حاضر اجازه فروش تجهیزات الکترونیکی سیستم های غیر نظامی را به هیچ شرکتی نمی دهند چرا که ممکن است از سوی رژیم های سرکوبگر برای سرکوب مردم مورد استفاده قرار گیرد. حال آنکه "استفان سالیس" رئیس شرکت "آماسیس" درباره فروش فناوری دیجیتال برای جاسوسی از مکالمات تلفنی، ایمیل و شبکه های اجتماعی با هیات اماراتی مذاکره کرده بود.

به گفته پایگاه اطلاع رسانی "فرانس 24"، دستیابی مصر به سیستم کنترل فن آوری دیجیتال با حمایت مالی امارات، جاسوسی از شهروندان و بازداشت حقوقدانان در داخل این کشور به راحتی هموار شده است.

اما نقش امارات چیست؟

بنا به گزارشی که نشریه "تیلراما" فاش کرد، امارات متحده عربی میلیون ها یورو برای خرید سیستم کنترلی مذکور به شرکت فرانسوی اماسیس پرداخت و پس از کودتای نظامی علیه محمد مرسی، رئیس جمهور منتخب مصر، به عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور کنونی هدیه کرده است.

براین اساس، اماراتی ها در سال 2013 مذاکره در این خصوص را با شرکت اماسیس و استفان سالیس مدیر اجرایی آن آغاز و حدود ده میلیون یورو برای خرید تجهیزات به این شرکت پرداخت کردند و پس از رسیدن السیسی به ریاست جمهوری مصر، آن را به منظور استفاده ضد اخوان المسلمین به وی اهدا کردند.

پس از دستیابی طرفین به توافق، آن را با توجه به شکلات ساخته شده به شکل اهرام مصر، "توبلیرون" نامیدند.
221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها