براي ساخت بلندترين برج دنيا صورت مي گيرد؛

همکاري شاهزاده سعودي با گروه بن لادن

 همکاري شاهزاده سعودي با گروه بن لادن
چهارشنبه 12 مرداد 1390 - 03:28

يكي از شاهزادگان ميلياردر سعودي از طرح ساخت بلندترين برج دنيا در شهر بندري جده عربستان با همكاري گروه بن لادن خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم به نقل از خبرگزاري رويترز، الوليد بن طلال روز سه شنبه ارزش قراردادي را كه براي ساختن اين برج حدودا 1000 متري با گروه بن لادن امضا كرده،6ر4 ميليارد ريال (23ر1 ميليارد دلار) اعلام كرد.

رقابت در میان اعراب، خانواده پادشاهی عربستان را واداشته تا برجی با ارتفاع حدود یک کیلومتر در شهر جده بسازد تا مرتفع ترین برج ساخته دست بشر به این کشور تعلق داشته و حالا حالاها کسی فکر بیرون آوردن این عنوان از دست عربستان را در سر نداشته باشد.

تا پيش از اين عنوان مرتفع ترین برج جهان به برج خلیفه دبی اختصاص داشت اما تا چندی دیگر این عنوان از برج خلیفه دبی گرفته می شود.


شاهزاده الولید بن طلال سرپرست امور اقتصادی خانواده پادشاهی عربستان با اعلام احداث این بنا که 12 میلیون متر مکعب فضا خواهد داشت، گوي سبقت را در اين زمينه از امارات مي ربايد.


در این بنا که توسط آدریان اسمیت طراحی شده،  قرار گرفتن چندین مجتمع تجاری، فروشگاه بزرگ، هتل و مجتمع مسکونی برنامه ریزی شده است.


در بالای این برج، فضایی برای تولید انرژی های جایگزین مورد نیاز در برج و همچنین سیستم آونگی برای کنترل تعادل برج در نظر گرفته شده است.

اين برج كه معمارش شركتي آمريكايي است، در حالي قرار است بصورت قطبي تجاري در جده بنا شود كه در سيل دو سال قبل بيش از 90 درصد راهها و بيش از 27 هزار خانه ساكنان اين شهر ويران شد.

كارشناسان وسعت خسارات وارده در اين سيل را ناشي از ضعف شهر سازي اعلام كرده اند. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها