افشای دخالت دحلان در قتل عرفات

افشای دخالت دحلان در قتل عرفات
يکشنبه 16 مرداد 1390 - 07:23

پس از گذشت 6 سال از مرگ ياسر عرفات رييس سابق تشکيلات خودگردان، کميته تحقيق فتح، از دست داشتن محمد دحلان در قتل عرفات پرده برداشت.

به گزراش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، کمیته تحقیق جنبش فتح محمد دحلان را به مسموم کردن یاسر عرفات، طرح ریزی کودتا در کرانه باختری و ترور مسئولان فلسطینی متهم کرد.

براساس گزارش این کمیته، که عزام الاحمد عضو کمیته مرکزی جنبش فتح ریاست آن را برعهده دارد، دحلان در رساندن داروهای سمی به یاسر عرفات دست داشته است.

"الطیب عبدالرحیم" معاون عزام الاحمد و "عثمان ابوغربیه" و "نبیل شعث" از دیگر اعضای این کمیته هستند.

در این گزارش تاکید شده است، هنگامی که عرفات در یک بیمارستان نظامی در پاریس بستری بود، دحلان با یک مسئول گارد ریاست تشکیلات خودگردان در رام الله دیدار کرد و از او خواست بطری داروهای عرفات را بسوزاند.

شماری از همراهان عرفات در این تحقیقات به این موضوع اعتراف کرده اند.

همچنین در گزارش کمیته تحقیق آمده است که دحلان بدنبال ترور مسئولان سیاسی، رسانه ای و بازرگانی فلسطینی بوده، که از جمله آنها می توان به "کمال مدحت" ، "حسین ابوعجوه" ، و "هشام مکی" اشاره کرد.

علاوه بر پرونده ترور، این کمیته همچنین درباره دیگر اتهامات دحلان از جمله رشوه، فساد، و استفاده از اموال عمومی برای شرکتهای بازرگانی خصوصی، تحقیقاتی را صورت داده و به بررسی حسابهای او در امارات و سوییس پرداخته است.

در این گزارش آمده است که دحلان روزنامه "شیحان" اردن را خریداری کرده است.

همچنین تحقیقاتی درباره پولهای رسیده به دحلان برای حمایت مالی از شبکه ماهواره ای الغد اردن صورت گرفته است.

دحلان در این تحقیقات مدعی شده است که هدف از کمک به این شبکه ماهواره ای ، سرمایه گذاری بوده است. این درحالی است که کارمندان شبکه الغد اعتراف کرده اند که دحلان از آنها خواسته است یاسر عبدربه و محمود عباس را مورد حمله قرار دهند.

دحلان در این پرونده به طرح ریزی برای کودتای نظامی در شهرهای کرانه باختری متهم شده است.

علاوه بر این، دحلان به دریافت 300 هزار دلار از "کیت دایتون" ژنرال آمریکایی در سال 2005 متهم شده است. هدف از این کمک مالی تشکیل نیروهای امنیتی وابسته به دحلان در غزه، و همکاری تجاری با رژیم اشغالگر عنوان شده است.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها