آزادي قدس درگرو حرکت عظيم امت اسلامي

 آزادي قدس درگرو حرکت عظيم امت اسلامي
جمعه 4 شهريور 1390 - 14:02

رام الله (العالم) ـ يک مسوول فلسطيني بر اهميت گراميداشت روز جهاني قدس براي آزادي قدس شريف از چنگال رژيم اشغالگر و استفاده از همه امکانات امت اسلامي در اين زمينه تاکيد کرد.

زياد ابوعين سرپرست وزارت امور اسيران فلسطيني در رام الله روز جمعه در گفتگو با شبکه خبري العالم تصريح کرد: روز قدس روز بسيار مهمي است و هدف از آن حمايت مسلمانان جهان از قدس شريف و آگاهي يافتن جهان عرب و اسلام و همه جهانيان از اهميت آزادي قدس از سيطره اشغالگران و جلوگيري از يهودي سازي آن است.

وي افزود: قدس براي آزادي از چنگال اشغالگران صهيونيست به حرکتي عظيم با استفاده از همه امکانات و توانمندي هاي امت اسلامي نياز دارد.

سرپرست وزارت امور اسيران فلسطيني در رام الله همچنين به اقدامات روزانه صهيونيست ها براي يهوديسازي آثار و نشانه هاي اسلامي و عربي قدس شريف اشاره کرد.

ابوعين خاطرنشان کرد: سرزمين فلسطين هم اکنون شاهد گراميداشت آيين روز جهاني قدس است و ما از جهانيان مي خواهيم براي رهايي قدس و آزاد سازي آن از چنگال رژيم صهيونيستي تلاش کنند.

ضرورت تحريم حاميان رژيم صهيونيستي

وي سپس با اشاره به طرح سپتامبر گفت: فلسطيني ها قرار است در ماه سپتامبر به سازمان ملل مراجعه کنند و از کشورهاي جهان بخواهند کشور مستقل فلسطين را به رسميت بشناسند تا بتوانند ضمن تشکيل دولت فلسطين ، رژيم اشغالگر را از اراضي اشغالي به ويژه شهر قدس بيرون برانند.

ابوعين افزود: هر کشوري که در سازمان ملل به نفع فلسطين راي ندهد بيانگر آن است که حامي تروريسم بين المللي و بزرگترين تروريسم جهاني يعني رژيم اشغالگر است.

وي تاکيد کرد که جهان بايد موضعي واحد اتخاذ کند و از هرگونه روابط سياسي و يا اقتصادي با هر کشوري که به تداوم اشغالگري و غصب قدس شريف راي مي دهد، دوري و آن کشور را تحريم کند.

ابوعين از جهان عرب خواست تا در قبال کشورهايي که در سازمان ملل به نفع فلسطين راي ندهند و در راس آنها امريکا، موضعي قاطع اتخاذ کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها