با وجود ممانعت رژيم صهيونيستي صورت گرفت؛

برگزاري نماز عيد فطر در مسجدالاقصي

 برگزاري نماز عيد فطر در مسجدالاقصي
سه شنبه 8 شهريور 1390 - 14:36

قدس اشغالي (العالم) ـ هزاران نفر از مردم فلسطين با وجود ممانعت رژيم صهيونيستي نماز عيد سعيد فطر را در مسجد الاقصي برگزار کردند.

خبرنگار شبکه العالم از قدس اشغالی گزارش داد، عيد امسال همراه با رنج و سختي براي مردم قدس شريف به دليل شرايط سخت اقتصادي ناشي از محاصره اين شهر توسط رژيم اشغالگر بوده است.

در فلسطين امروز (سه شنبه) عيد سعيد فطر اعلام شده است.

يک شهروند ساکن قدس به خبرنگار العالم گفت: حضور مسلمانان نمازگزار در مسجد الاقصي به رغم ممانعت ها و مشکلات، بيانگر ارتباط شديد مسلمانان با مسجد الاقصي و عشق و علاقه آنها به اين مکان مقدس است.

وي با بيان اينکه رژيم اشغالگر فلسطينيان کرانه باختري و نوار غزه را از حضور در مسجد الاقصي منع کرد؛ افزود: اما مردم قدس در عوض توانستند اين خلاء را پر کنند و ابراز اميدواري کرد که به زودي همه مسلمانان با آزادي قدس بتوانند در قدس و مسجد الاقصي به نماز بايستند.

با وجود آن که رژيم صهيونيستي قدس شريف را محاصره کرده است، اما هزاران نفر از فلسطينيان نماز عيد سعيد فطر را در مسجد الاقصي برگزار کردند.

 شيخ محمد حسين خطيب مسجد الاقصي و مفتي قدس و سرزمين هاي فلسطيني در مصاحبه با العالم، خواستار وحدت مردم فلسطين و پايبندي به قدس و مقابله با خودبيني و تکبر رژيم صهيونيستي شد.

وي گفت: دفاع از مسجد الاقصي، قدس شريف، مردم فلسطين و مساله فلسطين مسووليتي بر عهده امت اسلامي است.

شيخ حسين تاکيد کرد که همه مسلمانان از مردم و حاکمان بايد به وظايف خود در قبال مسجد الاقصي و اماکن مقدس و شهر قدس شريف و مساله فلسطين عمل کنند، مساله فلسطين بايد در راس مسايل جهان عرب و اسلام قرار گيرد.

مردم قدس همچنين براي اعلام همبستگي با اعضاي فراکسيون اصلاح و تغيير در مجلس قانونگذاري فلسطين که رژيم اسراييل آنها را تهديد به اخراج از قدس شريف کرده است، عازم مقر صليب سرخ شدند.

خالد ابوعرفه وزير سابق امور قدس اظهار داشت: مردم قدس بار ديگر با نمايندگاني که تهديد به اخراج شدند و نيز با قدس شريف و مسجدالاقصي تجديد پيمان مي کنند.

وي افزود: پيام مردم قدس به رژيم صهيونيستي اين است که در قدس باقي خواهند ماند و ايستادگي مي کنند و هرگز عقب نشيني نمي کنند و قدس را ترک نخواهند کرد بلکه اين رژيم اشغالگر است که در نهايت بايد قدس را ترک کند.

پربیننده ترین خبرها