نشست نظامیان عرب برای تداوم اشغال بحرین

نشست نظامیان عرب برای تداوم اشغال بحرین
سه شنبه 15 شهريور 1390 - 04:08

رؤساي ستادهاي مشترک ارتش‌هاي اعضاي شوراي همکاري خليج فارس فردا در ابوظبي پايتخت امارات نشستي فوق‌العاده برگزار مي کنند تا در مورد تداوم اشغال بحرين توسط ارتش سعودي – تحت عنوان سپر جزيره – ادامه دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، اين نشست درحالي برگزار مي شود که منطقه در نتيجه بهار عربي و اوضاع سياسي بحرين (يکي از اعضاي شوراي همکاري خليج فارس) با اوضاع متشنجي روبروست.

يک منبع نظامي در گفتگو با «الشرق الأوسط» پيش بيني کرد که در اين نشست نقطه نظرات و پيشنهادهاي جديد به منظور تعيين خط مشي کلي استراتژي نظامي کشورهاي حوزه خليج فارس در مرحله آتي و تقويت توانايي‌هاي دفاعي اين کشورها براي مقابله با هرگونه چالش و تهديدي اعم در داخل اين کشورها يا از سوي خارج بررسي شود.

اين منبع افزود اين نشست فوق‌العاده به منزله مقدمه‌اي براي نشست دوره‌اي رؤساي ستادهاي مشترک اعضاي شوراي همکاري خليج فارس درهجدهم اين ماه و نيز به منزله نشست مقدماتي وزراي دفاع اين کشورهاست.

منبع ياد شده در ادامه یکی از دلایل این نشست را تداوم اشغال مجمع‌الجزایر بحرین به صورت تلویحی و به بهانه عدم امنیت آن برشمرد و گفت: احتمال مي‌رود که در اين نشست، موضوع ادامه حضور نيروهاي سپر جزيره در بحرين با توجه به وضعيت اين کشور و نبود امنيت و ثبات دراين کشور مطرح شود!!

روز گذشته اطلاعاتي تاييد نشده از سوي منابع رسمي منتشر شد مبني براينکه کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس درصدد ايجاد يک پايگاه دائم براي نيروهاي سپر جزيره در بحرين هستند.

نيروهاي سپر جزيره به دنبال اعتراض هاي مردمي در بحرين و و به منظور سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم این مجمع‌الجزایر برای کمک به نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه روز يکشنبه 13 مارس وارد اين منامه شدند.

در همین راستا شيخ خليفه بن أحمد آل‌خليفه فرمانده کل نيروهاي بحرين ديروز با سرلشگر ستاد مطلق بن سالم الأزيمع فرمانده نيروهاي "سپر جزيره" ديدار کرد. این دیدار به منظور تدارک مرحله جدید اشغال بحرین توسط نیروهای نظامی عربستان و ایجاد راهکارهای تازه به این منظور صورت گرفته است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها