بارزانی خواستار ابقای آمریکایی‌ها در عراق

بارزانی خواستار ابقای آمریکایی‌ها در عراق
چهارشنبه 16 شهريور 1390 - 05:07

رييس منطقه کردستان عراق از دولت خواست توافقنامه جديدي با واشنگتن براي ابقاي نيروهاي آمريکايي در عراق امضا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم،  "مسعود بارزانی" در کنفرانسی در اربیل درتوجیه این درخواست خود گفت: "درصورت خروج نیروهای آمریکایی از عراق، این کشور با مشکلات بسیاری مواجه می شود؛ و من فکر می کنم که احتمال بروز جنگ داخلی وجود دارد، و ممکن است دخالتهای خارجی و مشکلات مذهبی افزایش یابد".

بر اساس توافقنامه امنیتی بغداد – واشنگتن در نوامبر  2008، نیروهای آمریکایی باید اواخر دسامبر 2011 خاک عراق را ترک کنند.

بارزانی مدعی شد: "عراق نیازمند حضور نیروهای آمریکایی تحت هر عنوان است، زیرا نیروهای امنیتی برای حمایت از امنیت کشور آماده نیستند، و ارتش برای حمایت از امنیت کشور آماده نیست، و ارتش نیز آمادگی حمایت از مرزها را ندارد، و نیروی هوایی هم هیچ چیزی در اختیار ندارد".

 

"ویکتوریا نولند" سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در پاسخ به مواضع بارزانی، اعلام کرد که آمریکا همچنان خواستار خروج از عراق تا پایان سال جاری است، اما آمادگی درخواستهای دولت عراق را بررسی کند.

نولند با بیان اینکه دیدگاه های مختلفی بین مسئولان عراقی وجود دارد، افزود: باید دیدگاه مشترکی را از سوی دولت عراق بشنویم.

اظهارات بارزانی درحالی مطرح می شود که بیشتر گروه های عراقی بارها تاکید کرده اند که نیروهای آمریکایی با پایان مهلت تعیین شده در توافقنامه امنیتی باید خاک عراق را ترک کنند.

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها