گام ديگر رژيم صهيونيستي براي يهودي سازي قدس؛

اسراييل منابع درسي فلسطينيان قدس را تغييرداد

 اسراييل منابع درسي فلسطينيان قدس را تغييرداد
پنج‌شنبه 17 شهريور 1390 - 14:30

رژيم صهيونيستي در راستاي يهودي سازي شهر قدس منابع درسي فلسطينيان را تغيير و عربي بودن فلسطين را از محتواي درسي آنان حذف کرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، کميته محلي محافظت از فرهنگ فلسطيني از صدور بخشنامه شهرداري رژيم اشغالگر براي مدارس ويژه و مدارس شهرداري در قدس و اقدام  شهرداري مبني بر توزيع کتاب هاي درسي با محور يهودي بودن قدس در اين مدارس خبر داد که به هيچ وجه مشابه منابع وزارت آموزش و پروش فلسطين نيست.

اين کميته اعلام کرد: شهرداري قدس اين منابع را ميان دانش آموزان قدس از کلاس اول تا دهم توزيع کرده که نسخه هاي جديد کاملا تحريف شده و عمليات يهودي سازي اين شهر را برجسته و آن را از بافت فلسطين جدا مي کند.

اين کميته اعلام کرد در اين کتاب ها اشاره اي به اشغالي بودن قدس و يا انتفاضه فلسطين نشده و تمامي قصايد مربوط به انتفاضه حذف شده است .

"ديما السمان" مسئول بخش امور قدس در وزارت آموزش و پرورش فلسطين به روزنامه السفير گفت: اسرائيل به تشکيلات خودگردان اجازه نمي دهد در قدس فعاليتي انجام دهد و اهالي اين منطقه خود دست به کار شده اند و دانشجويان و مديران و معلمان مدارس با روش هاي تحريف شده همکاري نمي کنند.
 
وي افزود: از آنجايي که ما از سال 2000 با رژيم صهيونيستي همکاري نکرديم آنها نيز روش جديدي را وضع کرده اند .

السمان گفت: اسرائيل نمي خواهد در منابع درسي فلسطين کلماتي مانند شهيد و تاريخ فلسطين به چشم بخورد و هم چنين دستور داده تا برخي آيات قرآني که ضد يهوديان است و هم چنين واحدهاي درسي مانند تربيت ملي حذف شود .

مسئول بخش امور قدس در وزارت آموزش و پرورش فلسطين تصريح کرد: آنها مي گويند منابع درسي فلسطين ضد اسرائيل است  در حالي که کميته هاي  بين المللي براي بررسي اين مسئله تشکيل شد و اعلام کرد هيچ عامل تحريک کننده اي وجود ندارد.

وي افزود: اينگونه سخنان در حالي مطرح مي شود که منابع درسي صهيونيست ها به کشتار عربها فرا مي خواند به طوري که در اين درسها براي کشتن هرفلسطيني ، ثوابي در نظر گرفته شده است اما آنها اين مسئله را ضديت با عربها نمي دانند.
 
السمان اظهار داشت: اسرائيل در گذشته تلاش مي کرد برنامه هاي درسي که وزارت آموزش و پروش تعيين کرده بود را حذف و با موارد تحريف شده جايگزين کند اما با آن برخورد شد و رژيم صهيونيستي نيز مجبور به عقب نشيني از تصميم خود شد.

اسماعيل التلاوي دبيرکل کميته ملي فلسطين در آموزش و پروروش و علوم نيز گفت: مقامات رژيم اشغالگر اخيرا با مخالفت با منابع درسي فلسطين در مدارس و تحريف وممانعت از واحدهاي درسي که مربوط به قدس ، عربها و دين اسلام و مسائل ملي فلسطين در مدارس خاص است و حذف آن از مواد درسي ؛  دانش آموزان ما را در استان قدس هدف قرار داده اند که حمله آشکار به اصول انساني است و ما نيز بايد با آن مقابله کنيم . 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها