قرضاوی و موضعگیری های دوگانه

قرضاوی و موضعگیری های دوگانه
دوشنبه 21 شهريور 1390 - 09:17

شيخ "يوسف قرضاوي" رئيس اتحاديه جهاني علماي مسلمين موضعگيري هاي دوگانه اي را درقبال تحولات جهان عرب در پيش گرفته است به گونه اي که از آشوبها در سوريه حمايت و از نظام اين کشور انتقاد مي کند اما همزمان انقلاب مردم بحرين را فتنه مي خواند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه خبري العالم، قرضاوي در یک برنامه تلویزیونی با بستن چشم به روی کشتار گسترده رژیم آل خلیفه و آل سعود در بحرین همزمان مدعی شد که "نظام سوریه مردم بی دفاع را می کشد وعلمای برجسته سوریه از این نظام حمایت می کنند".

وي در ادامه سیاست یک بام و دو هوای خود از انقلاب ها در کشورهاي عربي تجلیل و آنها ها را مردمي، جوان محور و صددرصد مسالمت آميز توصيف کرد اما همزمان انقلاب مردم بحرین را به رسمیت نمی شناسد و آن را انقلابی فرقه ای و طائفه ای می خواند.

قرضاوي بدون درخواست از نیروهای امنیتی بحرین و نیروهای اشغالگر سعودی برای سرپیچی از فرماندهان خود و قتل عام نکردن مردم بی گناه در بحرین از نظامیان سوریه خواست تا به ادعای او از "اجرای اوامر فرماندهان خود که دستور کشتار مردم را می دهند، سرپیچی کنند".

وی سپس با رویکردی گزینشی بدون اشاره به سرنوشت حاکمان سعودی و بحرینی و نارضایتی گسترده مردمی از آنها، "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه را در کنار حاکمانی چون "علی عبدالله صالح" دیکتاتور یمن، و "زین العابدین بن علی" و "حسنی مبارک" دیکتاتورهای پیشین تونس و مصر قرار داد و مدعی شد: سرنوشت بشار اسد همانند عبدالله صالح و بن علی و مبارک خواهد بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها