ادامه بازداشت 10 پزشک بحرینی

ادامه بازداشت 10 پزشک بحرینی
دوشنبه 28 شهريور 1390 - 17:00

معاون رئيس سازمان مدافع حقوق بشر "فرونت لاين"، با اشاره به ادامه بازداشت 10 تن از پزشکان و پرسنل درماني در زندانهاي آل خليفه، آزادي فوري آنها را خواستار شد.

"اندرو اندرسون" روز دوشنبه در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: هيچ دليلي براي ادامه بازداشت پزشکان و امدادگران در زندانها وجود ندارد.

وی افزود: پرسنل درماني امنيت بحرين را تهديد نمي کنند، و هيچ مدرکي مبني بر ارتکاب جرم از سوی پزشکان و پرسنل درماني وجود ندارد.

اندرسون تاکيد کرد : ما بر ضرورت آزادي همه پزشکان و پرسنل درماني بدون هرگونه قيد و شرطي تاکيد مي کنيم. البته برخي از آن ها با قيد ضمانت آزاد شده اند، ولي هنوز 12 تن از پزشکان و پرسنل درماني در بازداشت به سر مي برند. اين آمار مربوط به زماني است که ما در بحرين بوديم اما پس از آن ، يکي از اين پرسنل آزاد شد و پزشکي ديگر براي درمان به اردن رفت و به اين ترتيب هنوز 10 تن از آنان در زندان به سر مي برند.

اندرسون خاطرنشان کرد: پس از بازگشت به دوبلين گزارشي از سفر به بحرين منتشر کرده و آن را براي مسئولان بحريني نيز ارسال کرديم از آن گذشته، گزارشي نيز به کميته ويژه تحقيقات به سرپرستي پرفسور بسيوني نيز ارسال کرديم و اين در حالي است که فعاليت هاي ما در سازمان فرانت لاين همچنان ادامه دارد. اينک انتظار داريم که طي چند روز آينده همه ما با نخست وزير و وزير خارجه ايرلند ديدار داشته باشيم تا نتايج سفرمان به بحرين را پيگيري کنيم.

اندرسون با اشاره به اقدام عناصر آل خلیفه در ایجاد اختلال در کنفرانس مطبوعاتی هیأت ایرلندی در بحرین گفت: آنها رفتاري زشت داشتند و سعي کردند با فرياد و هرج و مرج به راه اندازند، اما اين کارها تاثير مهمي بر روند برگزاري کنفرانس نداشت و نتوانست کنفرانس را از مسيري که در نظر گرفته بوديم ، منحرف کند و ما با همه افرادي که قصد گفت و گو با آن ها را داشتيم ، گفت و گو کرديم و ديدارهايي با روزنامه نگاران صورت داديم که براي برگزاري اين گونه ديدارها ابراز تمايل کردند اين در حالي بود که برخي از آن ها براي دولت کار مي کردند.

وي در ادامه گفت: ما قاطعانه اعتقاد داريم که اتهامات وارده به اين بازداشت شدگان ، فاقد اسناد و مدارک قاطعانه است. ما متوجه شديم که دلايل ارائه شده ضد آنان کاملا ضعيف است چه دلايلي که تاکنون در دادگاه مطرح شده و چه دلايلي که مسوولان بحريني ارائه کرده اند. ما در گفت و گو با سرپرست وزارت بهداشت بحرین به صراحت گفتيم که اتهامات پزشکان ، زخم کهنه اي را باز نموده است اين دلايل منطقي نيستند و فاقد هرگونه سند و مدرک قاطع و ملموس هستند و بر اين اساس همه اتهامات ، بدون استثنا واهي هستند به ويژه در مواردي که از سياه نمايي نيز استفاده شده و اين در حالي است که پزشکان بازداشت شده سعي داشتند به مردم کمک کنند.

معاون رييس سازمان حقوقي فرانت لاين در ادامه با بيان اينکه وجود اين تعداد زياد از پزشکان و پرستاران بحريني در زندان ، در حکم يک رسوايي براي دولت بحرين است ، خاطر نشان کرد : در بسياري از مناطق جهان حقوق بشر نقض مي شود اما هيچ دولتي مانند بحرين ، اين تعداد زياد از پرسنل درماني و پزشکي کشور خود را دستگير نمي کند و اين گونه با خشونت با آن ها برخورد نمي کند و در بازداشتگاه ها نگه نمي دارد.

اندرسون سپس خاطر نشان کرد : فعاليت ها همچنان بدون وقفه ادامه دارد و ما به دنبال به کارگيري افراد بيشتر و درخواست از مسئولان بحريني براي آزادي فوري پزشکان و پرسنل درماني بازداشت شده هستيم؛ و علاوه بر آن بررسي موارد شکنجه يا اهانت به بازداشت شدگان را درخواست خواهيم کرد و لغو اتهامات وارده به آنان را خواستار خواهيم شد. در اين مجال موفق شديم تاييد شمار زيادي از افراد را کسب کرده آنان را براي پشتيباني از فعاليت هايمان در پايگاه اينترنتي سازمان فرانت لاين با خود همراه کنيم.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها