طرح عضویت فلسطين درسازمان ملل روی میزدبیرکل

طرح عضویت فلسطين درسازمان ملل روی میزدبیرکل
شنبه 2 مهر 1390 - 00:48

رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين امروز ( جمعه ) طرح عضويت كامل فلسطين در سازمان ملل متحد را به دبيركل اين سازمان تسليم كرد.

'محمود عباس' طرح عضويت فلسطين در سازمان ملل متحد را در مقر این سازمان در نيويورک رسما به 'بان كي مون' ارائه كرد.  
دبیرکل سازمان ملل درخواست تشكيلات خودگردان فلسطين را براي بررسي به شوراي امنيت تسليم خواهد كرد.
رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين همچنين در سخناني در مجمع عمومي سازمان ملل متحد گفت که ما دستان خود را به سوي اسرائيل براي برقراري صلح دراز مي کنيم.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبکه العالم ، محمود عباس در شصت و ششمين مجمع عمومي سازمان ملل اظهارداشت : شصت و سه سال درد و رنج و عذاب فلسطيني ها کافي است و زمان آن رسيده است که مردم فلسطين همانند ديگر ملتها آزاد در سرزمين خود زندگي کنند.
وي گفت: مردم فلسطين به گزينه مقاومت مسالمت آميز براي پايان دادن به اشغال پايبند هستند، ما دستان خود را به سوي اسرائيل به منظور برقراري صلح دراز مي کنيم.
وي حل مسئله آوارگان فلسطيني را براساس قطعنامه بين المللي ضروري دانست و بر پايبندي خود به مفاد طرح عربي براي برقراري صلح تاکيد کرد.
محمود عباس با اشاره به تلاش هاي اخير براي برقراري آشتي ملي فلسطيني ، افزود مبناي آشتي فلسطيني روي آوردن به انتخابات مجلس قانونگذاري و رياست تشکيلات خودگردان در مدت يک سال است.
وي گفت: کشور فلسطين کشور قانون ، دموکراسي و برابري خواهد بود.
وي بيان کرد : نهادهاي بين المللي آمادگي فلسطيني ها را براي تشکيل کشورشان تاييد مي کنند و هدف مردم فلسطين تشکيل کشور مستقل در سرزمينهاي سال شصت و هفت است. برقراري صلح مستلزم آزادي اسرا و بازداشت شدگان در زندانهاي اسرائيل است و با ادامه تعميق اشغالگري اسرائيل ، مذاکرات بي معنا است.
وي از مواضع همه کشورهايي که از سال 1988 کشور فلسطين را به رسميت شناخته اند تمجيد کرد و ساير کشورها خواست کشور فلسطين را به رسميت بشناسند.
وي با اشاره به اينکه درخواست پيوستن کشور فلسطين در مرزهاي سال هزار و نهصد و شصت و هفت به پايتختي قدس به سازمان ملل را ارائه کرده است ، خواستار اقدام سريع براي مطرح کردن اين درخواست در شوراي امنيت شد و گفت: حمايت از تشکيل کشور فلسطين بزرگترين کمک به برقراري صلح است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها