اعتصاب غذای اسیران فلسطینی

اعتصاب غذای اسیران فلسطینی
چهارشنبه 6 مهر 1390 - 14:27

وزير امور اسيران در دولت انتصابي تشکيلات خودگردان فلسطين اعلام کرد: اسيران فلسطيني از امروز چهارشنبه در اعتراض به نگهداري خود در سلول هاي انفرادي و وضعيت ناگوارشان اعتصاب غذا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، "عیسی قراقع" در نشستی مطبوعاتي گفت: مي توانم به جرأت اعلام کنم که همه اسیران در زندان هاي اسرائیل در اعتراض به وضعیت ناگوار خود و برای هشدار به مقامات صهيونيست، اعتصاب غذاي سه روزه اي را آغاز کرده اند.

حدود 11هزار فلسطيني در 22 زندان رژيم صهيونيستي در بند هستند که بيشتر اين زندانها در داخل سرزمين اشغالي 1948 قرار دارند.

قراقع همچنین از اعتصاب غذای نامحدود گروهی از اعضای جبهه خلق برای آزادی فلسطین خبر داد و گفت: حدود دويست اسیر عضو جبهه خلق براي آزادي فلسطين به همراه اسیران فلسطینی دیگر در اعتراض به نگهداري "احمد سعدات" دبيرکل اين جبهه در زندان انفرادي از چهار سال پيش تاکنون، از ديروز اعتصاب غذاي نامحدودي را آغاز کردند.

وزير امور اسیران در دولت انتصابی تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: امروز نيز سایر اسیران فلسطینی به اعتصاب اين اسیران در زندانهاي اشغالگران پيوستند.

قراقع تصریح کرد: اسیران فلسطيني تلاش مي کنند که از طریق اين اعتصاب بتوانند پرونده دهها اسیر فلسطینی را که بدون روشن بودن وضعيت یا علت دستگيري و محکوميتشان در حبس انفرادي بسر مي برند، بگشایند.

وي خاطرنشان کرد: برخي از اسیران فلسطینی از 10 سال پيش تاکنون در زندان انفرادي به سر مي برند.

قراقع هشدار داد که مديريت زندانهای اسرائیل مجازات هاي شديد و اقدامات بي سابقه اي را عليه اسیران فلسطینی اجرا مي کند.

لازم به ذکر است خانواده هاي اسیران فلسطيني امروز چهارشنبه برای اعلام حمايت از اعتصاب غذاي فرزندانشان در زندانهاي اشغالگران صهيونيست، تجمع اعتراض آمیزی را برگزار کردند.

پربیننده ترین خبرها